mandag, august 23, 2010

Kapitel 13

Efter nogle timer var klokken blevet omkring 6 og alle 3 hyggede sig gevaldigt sammen. Bill var blevet i godt humør igen…
”Jeg har en rigtig god idé til, hvordan vi kan lære hinanden endnu bedre at kende” sagde Bill pludseligt og rejste sig op for at hente en af hotellets blokke på bordet og 3 kuglepinde. Tom sukkede dybt, men selvom Bill hørte det, ignorerede han det bare. Han kom tilbage og satte sig på sengen. ”Vi skriver hver 6 spørgsmål ned, som vi gerne vil vide om hinanden. Hvis man trækker et spørgsmål, som man ikke kan svare på, så svarer man bare alligevel. Det gælder om at være ærlig her…” Bill skulede til Tom, som straks følte sig truffet til at snakke sandt. ”Ok?”
”Helt sikkert” gabte Tom og greb en kuglepind, hvorefter han begyndte at skrive nogle spørgsmål ned. ”Ok, damerne først” smilede Tom nogle minutter efter, og rakte hende hans cap, hvori han havde lagt alle de små papirer ned.
Chrizza trak et papir op og læste det. ”Hvad hvis man trækker sin egen?”
”Så svarer du bare på det alligevel” sagde Bill og ventede spændt på hendes spørgsmål blev læst op.
”Så var det godt, jeg ikke fik min egen” grinede hun. ”Ok… Øhm, har du sovet godt i nat?” sagde hun og rynkede på panden.
”Ha!” udbrød Tom, ”Det er min!” grinede han.
”Tom for helved, det skal du jo ikke sige” sukkede Bill og puffede hårdt til ham.
”Stop!” sukkede Tom og kiggede over på Chrizza.
”Jo tak, jeg har sovet helt fint” smilede hun og klukkede.
”Det lyder godt” grinede Tom og hev sin cap til sig. ”Så er det den anden tøs her” smilede han overlegent og skubbede cappen over mod Bill.
”Hvor er du ond” klukkede Chrizza og smilede til Bill.
”Min elskede lillesøster” grinede han og Bill trak et spørgsmål op.
”Hvad giver du Tom i fødselsdagsgave?” læste han op og kiggede derefter ondt på Tom. ”Du er simpelthen så latterlig, Tom” sukkede Bill og smilede.
”Hvad? Jeg vil gerne vide det…” sagde han uskyldigt.
”Jeg troede faktisk, at vi ikke skulle give hinanden gaver i år” sagde Bill seriøst og rettede blikket fast mod Tom, som hurtigt fik et andet udtryk i ansigtet.
”Hvaaad? Har jeg så købt gave til dig, uden jeg får noget af dig. Nul og niks, du! Det er ikke acceptabelt” sagde Tom bestemt og lagde armene over kors.
”Hvem siger, jeg ikke har købt gave til dig? Jeg sagde bare, at vi aftalte ikke at gøre det” smilede Bill lumsk og grinede over at han lige havde snydt sin bror.
”Det er ikke sjovt, Bill” sukkede Tom. ”Lad os gå videre. Min tur!” Tom trak cappen til sig og trak et papir op. ”Hvem er dit celeb-crush?” læste han og tænkte efter i nogle sekunder. ”Åh, har I nogensinde hørt om ham der Tom Kaulitz. Han er såååå lækker. Han er mit celeb-crush, venner” grinede Tom og lavede nogle bøssede bevægelser med armene. ”Ej, helt ærligt. Jeg kan ikke vælge… Den er svær” sukkede han og skubbede cappen over til Chrizza.
”Hvornår snakkede du sidst med din mor?” Hun holdt en lille pause og sukkede så. ”5 dage siden, hvis ikke mere?” smilede hun skævt og smed cappen over til Bill.
”Seriøst? Det er sgu da lang tid, Chrizza…” sagde Bill bekymret.
”Ja, men jeg har ikke tid. Jeg har så meget jeg skal lave og sådan, ikke…” smilede hun og gjorde det fast, at det ikke gjorde hende noget.
”Er du A eller B menneske?” læste Bill op og det tog ikke mange sekunder, da han pludselig udbrød ”Fuldkommen b!” Han grinede og fortsatte. ”Hvis det stod til mig, ville jeg sove dagen lang. Lidt ligesom en hund” smilede han.
”Hvorfor fanden blev du så ikke inde hos dig selv i morges?” sukkede Tom sarkastisk.
”Det har vi snakket om, Tom” og han rakte cappen til Tom igen. 
”Nåh, ja, ok…” Tom trak et papir op og skulle lige til at læse højt. ”Ej, jeg har trukket mit spørgsmål tilbage…” sagde han og vrængede på næsen, hvorefter han rev papiret i små stykker. ”Jeg vil have et nyt, tak!” smilede han og trak et nyt spørgsmål op. ”Du er så trist, Bill” grinede han. ”One-night-stands er det bedste. Og hvorfor – fordi så får du meget! Der er intet at diskutere der!” grinede han og nikkede bestemt.
”Jeg kan ikke rigtig se, det sjove i det her” sukkede Bill, og skulede til Tom. ”Du ødelægger det, Tom”!
”Så vil jeg lige have mit sidste spørgsmål” smilede Chrizza og lænede sig forover, for at tage et papir fra cappen. Men idet hun skulle til at tage et papir op, greb Tom fat i cappen og rev den væk. ”Ej, Tom! Kom nu” sukkede hun og prøvede at se ked ud af det.
”Jeg vælger så…” smilede han og tog dramatisk hånden ned i cappen, mens han lukkede øjnene og trak et papir op. ”Den her er fra dig til mig, Chrizza” grinede Tom og rakte hende papiret. Chrizza tog imod papiret og lukkede det op og læste spørgsmålet højt for sig selv og kiggede derefter over på Tom, hvorefter hun smed papiret ned på sengen og rystede grinende på hovedet. ”Hvad?” grinede han og kunne ikke forstå hende. Tom rakte ud efter papiret på sengen og læste det højt inde i sig selv. ”Ha! Chrizza, jeg sagde jo, det var specielt fra mig til dig” grinede han og kiggede forførende på hende.
”Må jeg se?” spurgte Bill og trak spørgsmålet ud af Toms hænder. ”Lad os have sex, tøs” læste Bill lavt op. ”Tom, din perverse gris! Du er FOR meget nu” sukkede Bill og rejste sig fra sengen.
”Jeg kunne ikke finde på flere spørgsmål” sagde Tom og så uskyldigt op på Bill.
”Nej, men du kunne da i det mindste være lidt…” Bill kunne ikke finde ordet og gav op, hvorefter han gik hårdt mod døren, åbnede den og lukkede den efter sig igen.
”Ej, ok, undskyld, Chrizza” smilede Tom skævt. ”Jeg vidste ikke, det var så forkert”…
”Det ok, Tom. Men du må nok hellere snakke med din bror” svarede hun og kiggede mod døren.
”Det ordner jeg senere… Jeg tror bare, at han er… ja, det ved jeg ikke?” sukkede han og rystede opgivende på hovedet. ”Han skal nok blive god igen, bare rolig. Det er trods alt vores fødselsdag i morgen, ikke” smilede Tom og satte sig så han havde fronten mod Chrizza.
”Ej, jeg har det altså dårligt over, at jeg ikke kan give jer nogen gave” sukkede hun og samlede alle de små papirlapper op fra gulvet.
”Det skal du ikke tænke på. Jeg klarer mig og det gør Bill i den grad også” smilede han, ”Bare det at du er der, det er nok”.
”Sikker?” spurgte hun usikkert og rakte ham sin cap.
”Helt sikker” grinede han. Hun sukkede og så stadig ikke ud som om, at det passede hende, at komme til tvillingernes fødselsdag uden en gave, men hvad kunne hun finde på - der var jo mindre end et døgn til festen begyndte…
”Eh, Tom…” sagde Chrizza pludseligt efter et halvt minuts stilhed. Han kiggede op fra sengen og smilede sødt. ”Skulle du ikke til fest her til aften?” spurgte hun og ledte efter et ur på væggen, men opgav hurtigt igen.
”Fuck” udbrød han og rejste sig hurtigt op fra sengen. Det gav et sæt i Chrizza med hans hurtige bevægelser og lidt for høje stemme. ”Undskyld” smilede han skævt og skyndte sig hen til bordet, hvor hans mobil lå. ”Hun har ringet 4 gange…” mumlede han for sig selv og tog sig til hovedet med sin ene hånd.
”Hvem?” smilede Chrizza interesseret og kravlede akavet ned i enden af sengen og svingede benene ud over kanten.
”Min veninde…” sagde Tom bare uden at komme med flere detaljer.
Hun tænkte sig om og klukkede, ”Hende fra aftensmaden i går?” Tom nikkede og smilede stort.
”Jeg havde en aftale med hende” sukkede han.
Chrizza rejste sig og gik hen til Tom. Hun satte sig på bordet og fik pludselig samme højde som Tom, der stod foran hende. ”Skriv undskyld og så se at komme af sted, menneske” smilede hun og nikkede glad.
Tom rystede leende på hovedet og smilede stadig stort. ”Er du klar over hvad klokken er?” spurgte han og hun rystede uskyldigt på hovedet. ”Kvart over 11”.
”Seriøst?” Hun holdt en lille pause og fortsatte, ”Jamen, så kan du da lige nå det endnu, Tom… Jeg smutter bare ned til mig selv og ligger mig at sove. Det bliver en lang dag i morgen, så kom nu i gang” smilede hun og forsøgte at hoppe ned fra bordet, men idet hun skulle til at hoppe ned, holdt Tom hende tilbage.
”Neeeeej” udbrød han og tog fat omkring hendes albuer. ”Bliv lidt… Jeg tager ikke af sted” sukkede han og rynkede modvilligt på panden. ”Der kommer vel en anden fest, og så skal du med, ikke” smilede han. Det var ikke et spørgsmål, men en konstatering…
”Jeg ved ikke rigtig, Tom” mumlede hun og kiggede op på ham. ”Lad os nu se… Der er jo også fest i morgen”…
”Og der kommer du!” smilede han stort og trak glad på skuldrene.
”Jeg lover det” grinede hun og nogle sekunder efter ændrede hendes smil sig til et mere bekymret smil. ”Hvad så med din såkaldte ’veninde’?” spurgte hun og lagde hovedet på skrå.
”Jeg skrev til hende, at jeg ikke kommer” sukkede han igen, ”Hun er sikkert også godt i gang med en anden lige nu” beklagede han sig og rullede med øjnene.
”Tom, du skal altså ikke gøre det her for min skyld. Jeg bliver alligevel også nødt til at gå om lidt… Og hvis hun er sådan, så er hun sgu da ikke noget at samle på, Tom. Du fortjener da helt sikkert bedre end det der” smilede hun og nikkede diskret. Tom lo og kiggede hende i øjnene. ”Hvad?” grinede hun og kiggede væk, da Toms øjne var alt for stirrende.
”Hvor er du dog sød, Chrizza” grinede han og lod sin tommeltot gnide et par gange frem og tilbage i det han stadig holdte omkring hendes arme.
”Hvorfor det?” spurgte hun forvirret og smilede.
”Fordi du tænker, som du gør. Det finder jeg sødt” smilede han og rystede opgivende på hovedet.
”Men jeg har ret i det jeg siger, Tom” pointerede hun og kiggede skeptisk på ham. ”Men jeg må også se at komme ned til mig selv igen” sagde hun lavt og kiggede hen mod gangen.
”Allerede” sagde han og fik store øjne.
”Jamen, du skal også snakke med Bill. Det lovede du” mindede hun ham om og smilede bekymret over den måde Bill havde fortalt værelset på.
”Han har sikkert allerede glemt det, Chrizza” sagde han overlegent og slap hendes arme.
Chrizza vendte hurtigt hovedet mod Tom og kiggede ligeglad på ham, ”Tom, du lovede det. Vil du så ikke gøre det for min skyld. Jeg vil ikke være vidne til sådan noget der” smilede hun skævt og lod sig hoppe ned på gulvet.
”Det skal du nok vænne dig til… Det sker rimelig tit” grinede han og trak på skuldrene. ”Men jeg gør det for din skyld, Chrizza” sukkede han højlydt og vrængede på næsen.
”Mange tak” smilede hun og vendte retningen mod gangen. ”Det finder jeg meget sødt af dig” lo hun og klappede Tom på skulderen et par gange idet hun gik forbi ham.
”Det er kun fordi det er dig”
”Det kan jeg godt lide, Tom” smilede hun og nikkede, mens hun tog sine sko på ude i gangen. Tom kom ud i gangen og tog fat rundt om hende, mens hun stod foroverbøjet, så hun ikke skulle miste balancen, mens hun to sine sko på. ”Tak” sagde hun og rejste sig op. Tom smilede og trak diskret på skuldrene. Han bukkede sig ned, så han kunne se hende direkte i øjnene. Hun smilede og indrømmede, ”du har nogle flotte øjne”…
”Det er lige dét du har, Chrizza” smilede han og lagde begge sine hænder mod hver af hendes skuldre. Et øjeblik efter flakkede Tom med øjnene og lagde panden mod hendes ”Kan du nu sove rigtig, rigtig godt” smilede han.
”Jeg vil prøve”. Hendes stemme var svag.
”Så vil jeg gå ind til Bill lige om lidt og snakke med ham” sukkede han ”hvis du ikke har skiftet mening”.
”Nej, det har jeg ikke, men jeg synes altså stadig ikke, du skal lade hende der tøsen lege rundt med dig, Tom… Det er altså helt forkert, det du gør” sagde hun bestemt.
”Chrizza, slap af, jeg har helt styr på det” smilede han beroligende. ”Jeg vil aldrig se hende igen, og det mener jeg. Jeg har fundet en, jeg meget hellere vil bruge min tid sammen med” smilede han overbevisende og klukkede.
”Hvem?” spurgte hun seriøst og smilede.
”Nu er du dum, Chrizza” grinede han lavt.
”Nej, sig det”!
Han lukkede øjnene sammen i få sekunder og pustede ud. Han smilede et lille smil og hviskede, mens han havde øjenkontakt med hende. ”Dig…” Hans hænder bevægede sig stille op og lagde sig på hver sin kind. Han smilede igen og lod sine læber presse mod hendes. Hun gjorde ingen modstand, men kyssede ham heller ikke igen – ikke det første kys, i hvert fald. Han lod igen sine læber ramme hendes og denne gang var det gensidigt.
Chrizza trådte et skridt tilbage efter 5-6 knap så dramatiske kys og kiggede forskrækket ned i gulvet. Hun tog sig til hovedet og rystede det sagte. ”Det var jo så ikke lige meningen” sagde hun bekymret og smilede skævt, da hun fik øjenkontakt med Tom.
”Undskyld” sukkede han og lod sine fingre gnide mod hans ansigt. Han sukkede igen og kastede sine arme ned mod siden. ”Undskyld så mange gange, Chrizza… Kan du tilgive mig?” sagde han og så helt uskyldig ud. Det lignede ikke ham at være sådan.
”Selvfølgelig” sagde hun lavt og lod sin hånd køre op og ned ad hans arm i en slags ae-fuktion…
”Jeg bliver nok nødt til at gå ind til Bill nu” sagde han uden at have den mindste smule liv i stemmen.
”Ikke før du smiler” smilede hun skævt. ”Du får ikke lov til at gå, før du er i bedre humør”.
”Jamen, Chrizza… Jeg har lige gjort noget, jeg ikke skulle gøre, ok… Jeg fantaserede noget, der aldrig vil komme til at ske” sukkede han og kiggede hende dybt i øjnene.
”Glem den episode og vær glad for det du har” smilede hun selvsikkert og lagde armene omkring livet på ham, og knugede sig ind til ham. ”Du skal ikke tænke på det, bare gem det helt væk”. Hun slap ham og åbnede døren ud til gangen, hvor der var helt stille.
”Hvordan kan det være du altid er så positiv, Chrizza?” spurgte han og traskede langsomt ud på gangen med små skridt.
”Du har ikke kendt mig på mine dårlige dage endnu… men du bør ikke glæde dig, Tom. Jeg kan være en monster” grinede hun lavt og rystede på hovedet af sin egen dårlig ’joke’.
”Det tror jeg ikke på”
”Det er jeg glad for at høre, for det passer heller ikke en skid” grinede hun og lukkede døren efter dem… 

Ingen kommentarer: