onsdag, september 08, 2010

Kapitel 83

Lidt senere samme aften…
Chrizza lå tæt op af Bill, mens han lå på siden med armene omkring hende; som om han var bange for, hun ville forsvinde i løbet af natten. Bill løftede sit hoved lidt og fik øjenkontakt med hende, hvorefter han lagde hovedet ned på puden igen, og hun vendte sit hoved mod ham. Hun kunne ikke lade være med at smile, som hun lå der i hans arme og kiggede direkte ind i de vidunderlige øjne, han havde.
Bill lagde sit hoved tættere mod hendes og kyssede hendes pande. ”Jeg har det rigtig godt lige nu”, hviskede han og smilede skævt. Hun nikkede bare og gengældte hans smil, hvorefter hun kyssede hans læber blidt. ”Tak…” hviskede han og lukkede sine øjne i.
Chrizza rykkede diskret på dig og lagde sine hænder mod hans bare brystkasse. Han gøs af ren velbehag, og han smilede, da hun begyndte at nusse ham stille og roligt.
”Du må ikke sove, Bill”, sagde hun lavt og lagde sin hånd mod hans kind.
”Det gør jeg heller ikke”, svarede han hurtigt og åbnede igen sine øjne.
”Vil du ikke nok fortælle din historie?”, spurgte hun sødt og kiggede bedende på ham med sine bedste hundeøjne.
Han tøvede. ”Hmm…” Han prøvede at skjule, hvor meget han egentlig gerne ville fortælle hende det, men spillede alligevel usikker i sin sag.
”Kom nu”, tiggede hun og trak underlæben ud. Hun rykkede sig tættere på ham og kyssede blidt hans kind. ”Jeg vil rigtig gerne høre den”.
”Jamen, ok så”, klukkede han.
”Yay”.
Bill lagde sig lidt bedre til rette og strammede grebet omkring hende en smule, så han havde hende tættest på sig nu. Han kunne mærke, hvordan han snart ikke kunne holde det inde mere. Han ville fortælle hende det, men han ville alligevel ikke være for ligeud. Det måtte på ingen måde siges forkert, det skulle siges direkte fra hjertet.
Han sukkede lydløst og kiggede hende i øjnene. ”Du ved godt, hvor meget jeg tror på kærlighed ved første blik, ikke?”
”Jo”.
”Og du ved også godt, hvor meget du betyder, og hvor meget jeg elsker dig…” Hun smilede til ham, mens han fortsatte med at spørge: ”Kan du huske den første aften, vi mødte hinanden?”
”COMET”, klukkede hun.
Han nikkede diskret. ”Da du gik på scenen sammen med Alex, havde jeg ingen anelse om, hvem du var… Jeg havde aldrig set eller hørt om dig før, men det var lidt ligesom om, at da kameraet zoomede ind på jer, og jeg kunne se dig rigtigt, syntes jeg alligevel, jeg havde set dig før…”
”Hmm…” mumlede hun og rynkede forvirret på panden. ”Hvorfra?”
”Det er det, jeg ikke ved…” sagde han lavt og virkede næsten sur på sig selv over ikke at kunne huske det. ”Du virkede bare bekendt… på en eller anden måde”.
Chrizza trak på skuldrene og smilede til ham. ”Fortsæt”, smilede hun.
”Jeg lyver ikke, når jeg siger, du var noget af det smukkeste, jeg længe havde set”. Chrizza kiggede på ham og var tavs. ”Jeg mener det… Du er så fantastisk smuk, Chrizza”.
Hun ventede i nogle sekunder med at sige noget, da hun så kiggede på ham og sagde med en hviskende stemme: ”Det er du også”.
Bill smilede sødt. ”Måske er det derfor, vi passer så godt sammen”.
Hun klukkede og lod sin pegefinger snitte ganske kort mod hans kind. ”Måske”, mumlede hun smilende.
Bill rokkede med hovedet, kiggede hende lige i øjnene, mens hans smil viste en vis grad af lykke, hvorefter han fortsatte med sin lille ’kærlighedserklæring’.
”Da du sagde, det var os, der havde vundet, blev jeg bare ekstra lykkelig”. Han holdt en lille pause på nogle sekunder, før han så sagde med en dyb kontakt til hendes øjne: ”Jeg følte, jeg kendte dig, da jeg kiggede ind i sine øjne… Det var som om, jeg kunne se ind i din sjæl ved det allerførste blik”, han sukkede smilende. ”Det var fantastisk, en helt vidunderlig følelse”. Han kiggede hende igen i øjnene, som om han ledte efter noget bestemt, da han lyste lettet op: ”Og jeg kan stadig se den”, smilede han og lagde sit hoved tættere mod hendes.
”Åh, Bill”, stønnede hun. ”Du er jo virkelig den bedste… min absolut yndlings”, smilede hun og kyssede ham blidt.
”Du beviste, at der findes kærlighed ved første blik… ligesom i eventyr, smukke. Jeg var forelsket i dig lige fra det første”.
”Mener du det?” spurgte hun helt rørt til tårer.
”Ja”.
”Åhh”, stønnede hun og kneb øjnene sammen. ”Nu får jeg det jo helt dårligt ved at have holdt dig hen på denne her måde”, mumlede hun lavt og åbnede igen øjnene. ”Det må du virkelig undskyld, skat. Jeg skulle have indset det…”
”Rolig, Chrizza. Jeg er ligeglad. Jeg har fået det, jeg ønskede mig. Og alt det her, har lært mig en masse, men i sidste ende gav det jo pote”, smilede han optimistisk. Det eneste jeg virkelig ville, var at være din kæreste… at kunne kysse dig og nusse med dig. Og det kan jeg nu… helt lovligt”, klukkede han.
Hun smilede overvældet til ham. Hun vidste ikke, hvad hun skulle sige. Hun var helt målløs over det hele. Hun havde fundet en helt anden side af Bill, som bare gjorde hende endnu mere vild med ham. Bill havde mange sider efterhånden, men hun elskede hver og en. Så længe han stadig var den samme Bill.
”Jeg elsker dig virkelig”.
”Jeg elsker dig”, smilede han og lagde sig oven på hende, ”Jeg elsker dig hele vejen rundt… og tilbage igen”, klukkede han og lod sine læber kysse hendes et par gange.
”Hvad har du lyst til?”
”At ligge her sammen med dig”, svarede han helt sagtelig, da hun nussede hans hår.
”Åh”, smilede hun og kiggede på ham.
Han ansigtsudtryk blev pludselig mere stift i det, og han kiggede lidt mere seriøst ned på Chrizza. ”Jeg tænkte faktisk på noget…”
”Lad mig høre”.
”Det er efterhånden blevet en slags familietradition”, begyndte han, og Chrizza kunne godt fornemme, hun godt vidste, hvad det var, Bill tænkte på. ”Hvert år holder vores familie en lille jule middag, og i år er det vores tur”. Han smilede til hende og trak kort på skuldrene. ”Jeg tænkte på… Kunne du ikke tænkte dig at komme med?” spurgte han med en lidt genert stemme.
Hun ville ikke ødelægge det, så hun spillede bare med på den og svarede: ”Hvis jeg må”.
”Selvfølgelig må du det”, svarede han hurtigt. ”Du er min kæreste nu. Du ved, du altid er velkommen hos os, skat”. Han lagde sin hånd mod hendes kind og smilede til hende, og hun gengældte hans. ”Kom nu”, tiggede han og trak underlæben ud. ”Jeg vil gerne se dig lidt mere her i julen… Vær nu sød”, bad han og sendte det perfekte sæt hundeøjne af sted.
”Jeg vil gerne”, svarede hun så og nikkede en enkelt gang med et stort smil på læben.
”Yaaay”, grinede han og gav hende nogle hurtige kys. ”Og jeg vil gerne have, hvis du kunne blive lidt ekstra”.
”Kun hvis jeg ikke er i vejen, Bill”.
”Nej, selvfølgelig er du ikke det. Jeg er ikke den eneste, der vil have dig omkring sig”.
”Nåå…”
”Tom ville ikke have noget imod det…” Hun smilede og kom til at tænke på, at hun slet ikke havde snakket med ham i dag. Det fik hendes ansigtsudtryk til at virkelig fraværende. ”Hvad er der?” spurgte Bill usikkert og lagde sin hånd mod hendes kind.
”Tom…” sagde hun bare og smilede halvt.
”Ja?”
”Jeg har ikke snakket med ham i dag”, sagde hun lavt.
”Snakker du da ellers med ham hver dag?” spurgte han med en lille snært af fornærmelse.
Han kiggede ham i øjnene, før hun svarede. ”Ja…” Hun tøvede. ”Han får mig til at tænke på nogle andre ting”.
”Og det gør jeg måske ikke?” spurgte han surt og rullede ned ved siden af hende.
”Bill, du må ikke blive vred”, bad hun lavt og satte sig op i sengen.
Han satte sig også op i sengen og kiggede skuffet på hende. ”Hvad havde du ellers troet, jeg ville blive, Chrizza?”
”Stop”, bad hun og lagde sin hånd mod hans, men han fjernede sin lige med det samme. Hun kiggede knust på ham og sank sammen i ryggen. ”Tom er min bedste ven, Bill… Han får mig i bedre humør, hvis jeg er ked af det. Han får mig til at tænke på nogle gode ting, hvis jeg er for negativ…” Hun kiggede ham i øjnene. ”Han fortalte mig, at det hele nok skulle blive godt imellem du og jeg igen”. Bill sagde ikke noget, men kiggede bare på hende med et stramt ansigt. ”Jeg kan forklare…” sagde hun og kiggede ned i sengen.
”Det er der ikke tid til, baby”, sagde han hurtigt og nærmest overfaldt hende og fik hende lagt ned i sengen igen.
”Bill…” udbrød hun overrasket.
”Lad os glemme den episode der, skat”, sagde han med et lille smil på læben. ”Vi gik forbi hinanden, og i fremtiden vil vi altid gå sammen”, sagde han sødt og kyssede hende.

Ingen kommentarer: