onsdag, september 01, 2010

Kapitel 78

Klokken var omkring 12.30, da Tom forvirret slog sine øjne op næste dag. Han gned dem tæt og gabte højlydt. Der var ingen lyde ude fra gangen eller resten af huset, så Bill måtte ikke være stået op endnu. Han rystede på hovedet og satte sig op i sengen, strakte sig og tog sin mobil til sig.
”What?” mumlede han til sig selv, da han så på klokken. Han gabte igen og smed sig ned i sengen igen. ”Mhh…” sukkede han og smed sig rundt i sengen af ren dovenhed. Han havde ikke lyst til at stå op nu. Han ville bare ligge i sengen, det var jo trods alt ferie…
Det pippede pludselig fra hans mobil, og han kiggede forbavset på den, men det løsnede sig hurtigt til et stort smil og efterfulgt af en lav klukkende lyd, da han læste beskeden højt for sig selv: ”Glædelig 22. december, sexy :D Nu kun to dage til du skal åben din top hemmelige gave!” Han smilede lidt mere og begyndte at skrive tilbage.
Tom: I lige måde :-) Jeg glæder mig rigtig meget. Jeg ved bare slet ikke, hvad det er. Ha ha xD
Chrizza: Nej, vel ? :D Jeg ved nemlig heller ikke, hvad det er, jeg får !?
Tom: Skal jeg sige det? xD
Chrizza: JA !!!!
Tom: … noget du har ønsket dig :)
Chrizza: BUUUH, TOM!! :D
Tom: Ha ha, hvor er det her latterligt xD
Chrizza: Nej da… Men jeg er i hvert fald glad for din gave, Tom musen <3
Tom: Nej, nej, nej! Onkel Tom, smukke! xD
Chrizza: Åh, ja! Onkel Tom <3
Tom: Vil du høre en hemmelighed? :-(
Chrizza: Ja…
Tom: Jeg savner dig :’(
Chrizza: Hey, den hemmelighed tror jeg vist nok, du har fortalt mig før, sexy (:
Tom: Åh, du får mig altid til at smile, smukke <3
Chrizza: Men jeg får dig også til at være uvenner med din bror. BUH PÅ MIG!
Tom: Vi er cool igen. Bare rolig :-)
Chrizza: Men det sker jo sikkert igen… Jeg er jo en katastrofe magnet, Tom.
Tom: Jamen, vores skænderier er altså ikke speciel langvarige, smukke.
Chrizza: Men alligevel…. Jeg kan ikke lide det.
Tom: Det skal du ikke tænke på :-)
Chrizza: MMMMH, OK SÅ! :D
Tom: Det er sådan, det skal lyde :-D
Chrizza: Ja <3>
Tom: :-*
Chrizza: Uhh, en lill’ah myzz’ah til miiig :D
Tom: :-* :-* :-* :-* :-*
Chrizza: Hahaha Tom <3
Tom: Der er flere, hvor de kommer fra, smukke <3
Chrizza: Haha, tak tak :D
Tom: Må jeg ringe? :-)
Chrizza: Mhhh…. Mhhh…. Mhhh… Ok så :D
Tom smilede og klukkede let, da han fandt hendes nummer frem og ringede op. Den ringede kun i få sekunder, da en meget savnet og velkendt stemme kom frem i den anden ende.
”HEJ TOM”, sagde hun glad, og man kunne høre, hun grinte.
”HEJ CHRIZZA”, grinede han glad igen.
”Hvad så? Hvad skal du lave i dag?”
Tom skar ansigt og rystede kort på hovedet. ”Jeg skal hjælpe Bill med noget…” Han ville ikke tænke på, at han skulle hjem til hende – og så uden ham. Bill var jo ligesom ikke den eneste, der savnede hende.
”Uuuuh, hvad skal i?”
”Ha, det kunne du lide at vide, hva’?” grinte han.
”JA, JA, JAAAAA!”
”Det er… hemmeligt”.
”BUUUH”, sagde hun skuffet og klukkede.
”Nurh, baby. Be happy”, grinede han og smilede. ”Men hvad skal du lave i dag?”
”Min mor vil have mig til at gøre rent i min ende af huset”.
”Bavdr, hvad har du gjort hende?”
”Hahahaha! Tom, jeg får faktisk penge for det”.
”Åh, jeg vil give dig endnu flere penge, hvis du kom her og gjorde rent for mig”.
”Hmm… Nej, tak”, grinede hun.
”Du behøver ikke at sørge for tøj selv, jeg skal nok finde noget til dig, Chriz”.
”Jeg vil IKKE være stuepige, Tom!”
”HEY! Hvem siger, du skal være det?” prøvede han og rynkede skeptisk på panden.
”Jeg kender dig, basse”.
”Ih altså! Bare én gang? Du kan få noget helt andet end penge så”, grinede han lystigt.
”Og jeg vil heller ikke i seng med dig, Tom”.
”Åh, du skuffer mig nu, sexy”.
”BUH PÅ MIG SÅ”, råbte hun glad og grinte.
”JA! Det havde jeg ellers fundet ret så sexy, hvis du kom”.
”Ja, det tror jeg gerne”, klukkede hun lavt. ”Men det gør jeg altså bare ikke”.
Han sukkede og spurgte så: ”Nå, men hvorfor skal du så gøre rent?”
”Mine bedsteforældre kommer her senere. De skal holde jul hos os”.
”Hvor hyggeligt”, smilede han. ”Mine bedsteforældre kommer også i morgen engang”.
”Hyggeligt. Skal I så bare være jer?”
”Ja, bare os… 6”.
”Uh, matematikken er der styr på”, grinede hun.
”Ingen mobning, søster”.
”Nej, nej”, sagde hun hurtigt og klukkede. ”Uh, der er en, der ringer til mig”, grinede hun. ”Jeg er rigtig populær i dag”, klukkede hun let.
”Men alligevel vælger du at bruge din tid på mig. Jaaa”.
”Ja da… Nå, men hvad med Gustav og Georg, hvad skal de juleaften?”
”Gustav skal vist være hjemme i Magdeburg med noget familie. Og Georg er hos familie i Halle”.
”Ok, det er da også hyggeligt nok”.
Det bankede på døren, og Tom kiggede forbavset over på døren. ”To sek”, sagde han lavt i røret, hvorefter døren blev åbnet.
”Hej”, sagde Bill og smilede.
”Halløj”, svarede Tom lystigt og trak på skuldrene.
”Ville du hjælpe mig med at finde billetter?”
”Ja, jeg skal bare lige… Snakke færdig”, sagde han langsomt og rynkede på panden.
”Selvfølgelig”, nikkede Bill smilende. ”Hvem snakker du med?”
”Øhh.. Georg”, sagde han hurtigt og himlede med øjnene.
”Nå ok…” Han nikkede og skar ansigt.
Tom blev forvirret. ”Hvad så?”
”Jeg kan ikke få fat på… Mhh, hun er optaget”. Han trak på skuldrene. ”Det kunne godt være, du snakkede med hende”.
”Nej, desværre. Det er bare Georg”, klukkede han. ”Men jeg kommer lige om lidt, Bill”.
”Ok, jeg begynder bare at søge så”, smilede han stort og trak døren til igen.
Tom tog mobilen til øret igen. ”Hvor er du ond, Tom”, sukkede hun, idet han skulle til at sige noget.
”Hvad!?”
”Jeg vil fandeme ikke være Georg, mand!” grinede hun.
Det lettede i ham, at det ikke var andet. Han grinte og rystede på hovedet. ”Jamen, altså… Jeg tænkte ikke lige så hurtigt”.
”Men alligevel…”
”Men jeg vil gerne sige, at du minder mig ikke om ham, så det var skam ikke derfor”.
”Ej, det er jeg glad for at høre, Tom”, klukkede hun glad.
”Ja”, grinede han. ”Men jeg må nok hellere komme ind til Bill. Kan vi snakke sammen senere?”
”Selvfølgelig. Og så hils lige fra Georg, ikke”, grinede hun.
”Naturligvis. Jeg hilser”.
”Super. Vi ses, sexy”.
”Vi ses, baby”.

Ingen kommentarer: