mandag, september 06, 2010

Kapitel 81

Bill lagde sin hånd mod hendes lår under bordet og begyndte stille at nusse det blidt. Chrizza kiggede op på ham og smilede skævt. Hun lagde sin hånd over hans, og mærkede hvordan han flettede sine fingre fint ind i hendes. Han lagde sit hoved ned mod hendes øre og hviskede noget sødt til hende, og hun begyndte at klukkede lavt.
”I må godt rejse jer, hvis I er færdige”, sagde hendes mor og nikkede.
Chrizza kiggede på både hendes og Bills tallerken. ”Er du færdig?” spurgte hun.
”Ja, tak for mad. Det var rigtig lækkert”, sagde han høfligt og tog sin tallerken og fulgte med Chrizza ud i køkkenet.
”Du huskede at sige tak for mad”, klukkede hun, mens hun satte deres tallerkener i opvaskeren. Hun lukkede igen og vendte sig om mod Bill. ”Du er bare så god, ja du er”, grinede hun og klappede ham blidt på kinden.
”Jeg har en god lærerinde”, smilede han bare og blinkede til hende, hvorefter han endnu engang fulgte efter hende.
”Vi kalder, når der er dessert”, sagde Tommy, da de gik forbi dem.
”Ok”, mumlede hun og gik videre ind mod sit værelse, da hun mærkede Bills hånd gribe fat i hendes, mens de gik igennem stuen.
”Jeg kan godt lide din familie”, sagde han sødt, da de kom ind på hendes værelset igen. Han stillede sig midt på gulvet og kiggede rastløst – men dog smilende – efter Chrizza, der gik rundt og tændte et par lys her og der.
”Jeg tror også, de er glade for dig, Bill”, svarede hun og gik hen imod ham.
”Er du også?” spurgte han så og greb endnu engang fat i hendes hænder. ”Er du glad for mig?” spurgte han igen, da hun stod lige foran ham.
Hun rynkede på panden og trak diskret på skuldrene. ”Jeg er glad for dig, ja”, svarede hun lavt og smilede til ham.
”Meget?”
Hun nikkede ”Ja”, hvorefter hendes blik forsvandt direkte ned i gulvet.
”Hvor meget?”
”Lidt for meget, måske”, mumlede hun lavt og sukkede dybt.
”Så kig på mig, og sig at du elsker mig”, bad han sødt og smilede til hende.
Hun kiggede ham dybt i øjnene og hviskede så: ”Jeg elsker dig”.
Der var stille i et halvt minuts tid. Bill sukkede lavt og klemte hendes hænder tæt. ”Skal jeg virkelig bede dig om at kysse mig, før jeg får et?” spurgte han lavt. Chrizza løftede langsomt hovedet igen og fik endnu engang en dyb øjenkontakt med ham. Hun nikkede og bed sig blidt i læben. ”Chrizza, vil du ikke være sød at kysse mig?” spurgte han så.
”Hmmm…” mumlede hun og slap hans hænder, for i stedet at ligge sine hænder mod hans kinder. Hun kiggede ham dybt i øjnene og pressede så derefter sine læber mod hans.
Det var som om, der kom et stød igennem hende. Det var fantastisk, det var ligesom deres første kys. Lige pludselig følte hun sig helt nyforelsket igen. Hun fattede først nu – efter at have været væk fra ham – hvor meget hun elskede ham, og hvor meget hun savnede ham.
Uden at gøre afstanden mellem dem større, gik Bill langsomt baglæns og satte sig ned på kanten af hendes seng bag dem. Hun satte sig på hans skød og blev – med fuld power – ved med at kysse ham. Og han kyssede med uden tvivl igen.
Nogle minutter efter gjorde han afstanden større, og hun kiggede smilende på ham. ”Chrizza… jeg elsker dig virkelig, virkelig meget. Og jeg er ked af det, der skete mellem os”. Hun nikkede og skar diskret ansigt. ”Tror du nogensinde, du kan tilgive mig for de dumme ting, jeg har tænkt om dig?”
”Kun hvis du kan tilgive mig…”
”Jamen, så er du mere end tilgivet, smukke”, svarede han skævt.
”Så bliver det alligevel en god jul”, klukkede hun og smilede til ham.
”Tror du måske, vi kunne prøve igen?” spurgte han lidt genert og tilbageholdt.
”Jeg ved ikke rigtig, Bill”, sagde hun lavt. ”Dine fans vil ikke have mig”.
”Jeg vil have dig, Chrizza. Jeg vil!”
”Hmmm….”
”Jeg er sikker på, vi nok skal finde på et eller andet, så de ikke opdager noget. Jeg lover det, jeg vil ikke udsætte dig for noget af det igen!” Hun rokkede med hovedet og kiggede ned.
”Hvad med Tom?”
Han rynkede på panden. ”Hvad er der med ham?”
Hun trak på skuldrene. ”Det ved jeg ikke? Hmm… Må jeg godt være sammen med ham så?”
”Kun hvis du lover mig én ting, Chriz”.
”Lover!”
Han sukkede og kiggede hurtigt ned ad hende. ”Tom fortalte, at… I kyssede”, han gøs. ”Og det er også fint nok… Eller nej, det bryder jeg mig jo selvfølgelig ikke om. Men I begge er tilgivet, og jeg skal heller ikke bestemme over jer. Det vil jeg ikke”.
”Undskyld”, mumlede hun og trak underlæben diskret ud. ”Jeg ved heller ikke, hvad der gik af mig den aften. Jeg følte bare, det var dig, der stod foran mig. Jeg tror, jeg ønskede det var dig”. Hun var lidt chokeret over, Tom havde fortalt det til ham, da de jo var blevet enige om at holde det hemmeligt…
”Jeg ville ønske det var mig”, smilede han skævt og klemte hende kort ind mod sig.
”Men hvad med dine fans?”
”Du bliver nødt til at komme til mig, hvis der sker noget. Lover du det?” Hun nikkede. ”Det var aldrig min mening at rode dig ud i sådanne situationer, og jeg ved ærlig talt heller ikke, hvad der skete…”
”Det var i hvert fald ikke rart”.
”Jeg er virkelig ked af det, Chriz”.
”Det skal du ikke være”, smilede hun og lagde sin ene hånd mod hans kind. ”Jeg har det jo fint nok”.
”Men det har jeg ikke…” mumlede han trist og kiggede ned.
”Hvad er der galt?”
”Jeg vil være sammen med dig”, sukkede han og kiggede hende i øjnene. Hun rokkede med hovedet og trak på skuldrene.
”Jeg ved bare ikke, om det kan lade sig gøre”, mumlede hun.
”Hvorfor ikke?”
”Jeg føler ikke, jeg tilfredsstiller dig nok, og jeg er i vejen for dig og Tom hele tiden”.
”Nej, det passer ikke, Chriz. Du gør mig glad hver dag, bare det at vide, at du er sammen med mig, kan lysne min dag op”.
”Hmm… men det ændrer stadig ikke det med din bror”.
Han sukkede dybt og fik et tomt ansigt. ”Du kan nok godt have ret i, at du har skilt Tom og jeg ad en lille smule, men vi er jo stadig tætte – vi er bare ikke så meget alene mere, som vi har været. Men du må ikke tro, du er i vejen, for jeg ved, Tom også godt kan lide at have dig rendende”, smilede han.
”Lover du, det er sandt, det der?”
”Ja! Der er aldrig noget, der er kommet imellem Tom og jeg, og det vil der heller ikke”, sagde han seriøst og sluttede af med et af de der søde smil, der kunne få hende til at blive helt blød i knæene.
”Åhh”, sukkede hun og lagde sit hoved mod hans skulder.
”Hvorfor vil du ikke indse, hvor meget jeg egentlig vil have dig tilbage?” spurgte han lavt og klemte hende tæt ind til sig. ”Jeg elsker dig virkelig, virkelig meget, Chrizza. Jeg tror, du er den eneste ene for mig…. Jeg har aldrig taget frivilligt væk fra Tom før… men her… jeg følte bare, det var det eneste at gøre”. Hun lænede sig tilbage og kiggede ham i øjnene. ”Chrizza, du betyder virkelig meget mere for mig, end du tror”, sagde han lavt og rokkede langsomt med hovedet.
”Jeg føler mig virkelig som ’the bad guy’ nu”, sukkede hun og kiggede ned.
”Prøv at tænk tilbage på de sidste par måneder… sammen med mig”. Hun nikkede diskret. ”Kunne du ikke godt tænke dig flere timer sammen med mig?”
”Jo”, svarede hun hurtigt og kiggede ham i øjnene. ”Men jeg er bare bange for det”.
”Jeg lover dig, de fans kommer ikke én millimeter i nærheden af dig igen. Og hvis jeg har lyst til at invitere dig ud og spise, så tager vi pressens kommentarer med. Og du kan gå ud med de andre også”, han smilede sødt til hende, ”Du kan sågar gå ud med Georg også, hvis du lyster til det”, klukkede han og blinkede til hende.
”Du bliver nødt til at lære mig, hvordan jeg undgår pressen så. Jeg er ikke vandt til at blive påtalt sådan”.
”Jeg lover dig, at vi får David til at kontakte BZ, og så skal han nok fortælle, hvad de nu skal vide”.
”Du er overbevisende nu”, sagde hun lavt og trak på skuldrene.
”Jeg vil bare så gerne være sammen med dig igen, Chrizza. At få dig tilbage er det eneste jeg ønsker mig”. Hun rokkede med hovedet og kiggede ham i øjnene. ”Hvad holder dig tilbage?”
Hun kiggede ned og trak på skuldrene. ”Jeg tror måske bare… Hmm…” Pause. ”Jeg elsker dig for meget. Jeg føler ikke, jeg kan give dig noget tilbage af alt det, du giver mig”.
”Hvis du siger, du ikke vil give mig en chance til, så vil jeg selvfølgelig være rigtig ked af det. Men hvis du tager mig tilbage, så vil jeg være den lykkeligste på jorden. Den kærlighed du giver mig, din energi og livsglæde du overfører… det er mere end guld værd”. Pause. ”Efter jeg mødte dig har jeg tænkt på livet på en helt anden måde. Jeg har en større grund til at stå op om morgenen. Nu, ikke kun for at spille med bandet, men også for at elske dig, og få din kærlighed tilbage. Du aner ikke, hvor ondt det gør på mig at se dig trist. Jeg vil se dig smile, det klæder dig bedst”. Chrizza løftede hovedet og kiggede på ham med våde øjne. ”Ej, du må ikke græde, skat”, bad han og lagde sine hænder mod hendes kinder.
”Du må ikke sige sådanne ting til mig, Bill”, sukkede hun ulykkeligt.
Han smilede skævt til hende. ”Det passer jo”, smilede han bare og gav hende et hurtigt kys.
”Derfor må du stadig ikke sige det”, klukkede hun lavt og trak underlæben ud.
”Åhh… Du er dejlig, min pige”.
”SSHH”, grinede hun og låste sine hænder bag hans nakke.
”You’re the sun”, smilede han drillende og lagde sin pande mod hendes.
”Buh”, klukkede hun og vrængede på næsen.
”Ej, jeg elsker dig, Chrizza”.
”Jeg elsker dig”, smilede hun.
”Hvor meget?”
”NOK!” klukkede hun smilende.
Han smilede sødt og rokkede med hovedet. ”Må jeg godt spørge dig om noget?”
”Altid”.
”Jo… Ja… Jeg tænkte på…”
”Kom til sagen, Bill”, klukkede hun glad, og det smittede.
”Jo, men altså… Je…”
”Bill”, afbrød hun og løftede skeptisk det ene øjenbryn.
”Chrizza… ok… Vil du ikke nok være min kæreste?” Han smilede genert til hende. ”Hvis jeg nu lover, at jeg nok skal ordne det hele… ”
Hun rokkede lidt med hovedet og smilede til ham. ”Ja”, sagde hun kort.
”Vil du være min… kæreste?” spurgte han igen.
”Ja”, smilede hun, hvorefter hun kyssede ham.

Ingen kommentarer: