mandag, september 27, 2010

Kapitel 109

Bill vågnede næste dag ved at solen skinnede ind gennem hans vindue. Meget kraftigt. Han kiggede forvirret rundt i sit værelse, men endte alligevel med at bumpe hovedet ned på puden igen med sammenknebne øjne. Tømmermændene havde taget over…
Det havde været en fantastisk fest. Han havde mødt en masse af sine gamle venner, som han ikke havde haft tid til at ses med mere på grund af bandet, og så havde han bare hygget sig enormt meget med dem alle sammen indtil langt ud på natten. Og det var gået vildt for sig med alkoholen, kunne han mærke, for han tågede virkelig rundt lige nu.
Alt det med Chrizza, som han havde tænkt så meget over, var fuldstændig blæst væk den aften. Han havde ikke kunnet få fat på hende hele aftenen, fordi hendes mobil åbenbart var slukket. Men jo mere alkohol han fik, jo mindre tænkte han over det. Selvfølgelig regnede han bare med, at det var af almindelige grunde og ikke på grund af ham.

Bill: Hej skat :-*
Chrizza: Hej basse (L'
Bill: Din mobil var slukket i går, hvorfor :-(
Chrizza: Jeg ville godt være sammen med min familie skat. Det var meningen, jeg ville tænde den, men så kom jeg fra det igen. Sorry.
Bill: Det gør ikke noget skat. Jeg ville bare have ringet og ønsket dig godt ind i det nye år.
Chrizza: Aww, tak basse :-* Men godt nytår.
Bill: Godt nytår prinsesse. Kom du godt ind i det nye år? :-)
Chrizza: Tjo… Det var stille og roligt. Jeg tog ind til Alexander efter tolv. Han holdt til hygge sjov sammen med nogle af dem fra klassen. Uf, det var godt at se dem igen!
Bill: Åh, det var godt at høre skat. Var Malene og Erika der? :-*
Chrizza: Selvfølgelig skat xD
Bill: Fortalte du dem om os? :-)
Chrizza: Nej, det er kun Alexander, der ved noget. Stadig… De var virkelig wasted, da jeg kom skat :-D
Bill: Haha :-D Nå, ok skat (L'
Chrizza: Ih, mange tak. Jeg savner også jer :-* Havde I ellers en god aften/nat? :-D
Bill: Vi gik i hvert fald til den. Haha xD Jeg er så smadret lige nu. Virkelig!
Chrizza: Aww, lille pus dog :-D
Bill: Ja :-( Kom og pas mig skat :-*
Chrizza: Desværre baby. Jeg har aftaler i dag.
Bill: Uh.. spændende. Hvad skal du?
Chrizza: Jeg skal på en mega fræk date med Alexander :-D
Bill: Haha! Hvor er du sød…
Chrizza: TAK :-D OG DET ER DU OGSÅ BASSE!
Bill: Gå lige amok med de store bogstaver skat xD
Chrizza: Præcis :-* Men skat, kan vi ikke skrives ved senere? Jeg skal mødes med Alex nu… der er jo nogle her, der ikke sover den halve dag, ikke :-D Hehe.
Bill: Åh… Ja, selvfølgelig smukke. Jeg ringer bare til dig senere så. Elsker dig :-)
Chrizza: Elsker dig basse :-*

Bill stod op af sengen og tog noget hurtigt tøj på, hvorefter han gik ind i stuen, hvor Simone sad og læste en bog. ”Godmorgen”, mumlede Bill træt og smed dig i sofaen.
”Godmorgen, Bill. Har du sovet godt?” klukkede hun, da han kiggede skeptisk over på hende.
”Mit hoved er ved at gå nedenom og hjem”, sukkede han og sukkede dybt.
”Åh, skat”, grinede hun og klappede sin bog sammen. ”Havde I ellers en god aften?”
Han nikkede. ”Det er rigtig godt. Der var en hel masse af dem fra skolen”. Han smilede og trak på skuldrene. ”Så mødte jeg Angela igen”.
”Angela…”
”Min eks kæreste, Angela, ja…” smilede han.
”Aha, nåh… Har hun det ellers godt?”
Bill trak lidt på det. ”Hun kunne have det bedre, sagde hun… Du ved, hendes forældre ville jo havde hende hjem igen hertil og sådan”.
”Nåh ja, hun var jo ellers flyttet ind til Berlin, ikke?”
Han nikkede. ”Hun har stadig lejligheden, og hun er også ved at få dem overtalt til at flytte derind igen”.
”Det ville nok også være det bedste for hende, tror du ikke?”
”Jo. Hun går jo også i skole i Berlin, så hun skal rejse langt hver dag nu”. Han fnøs. ”Hun sagde, jeg godt må komme ind og besøge hende en dag”. Han smilede og fik øjenkontakt med Simone.
”Bil… Du er vel ikke ved at få følelser for hende igen, vel?” spurgte hun lidt bestemt.
Han klukkede. ”Nej, mor. Bare rolig. Jeg elsker Chrizza mere end noget andet”. Det kildede i hans mave, og han smilede. ”Jeg vil nok bare altid have et godt øje til hende”, sagde han lidt lavere og trak på skuldrene. ”Hun var jo trods alt min første kæreste”.
Simone nikkede. ”Det forstår jeg godt”.
”… Og det gør Chrizza også”, tilføjede han og smilede skævt.
Hun rynkede på panden. ”Du har fortalt hende om Angela og dig?”
”Selvfølgelig, mor… Vi holder ikke noget hemmeligt for hinanden”.
Simone nikkede overrasket og smilede. ”Ved du så også, hvem Chrizzas første kæreste var?” spurgte hun nysgerrigt. Han nikkede. ”Kender du ham?”
”Ja, og det gør du også, mor”, klukkede han. ”Mig”.
Hun fik store øjne. ”Er du hendes første kæreste?” spurgte hun overrasket.
”Ja?”
”Du aner ikke, hvor glad jeg er for at høre det, skat”, smilede hun og strøg ham over håret.
”Hvorfor det?” grinede han.
Hun trak lidt på skuldrene. ”Jo, altså… Ens første kæreste vil man jo nok altid kunne huske, ikke… Og det virker da til, at hun vil huske tilbage på noget godt”.
”Jeg ved ikke om jeg vil kalde hele vores situation god lige i øjeblikket”, sagde han og skar ansigt.
”Er det ikke blevet bedre?” spurgte hun bekymret.
Han rystede på hovedet. ”Jeg snakkede med Trina i går. Hun fortalte mig hendes side af historien”. Han trak på skuldrene. ”Men Chrizza kan stadig ikke snakke med Tom. Hun vil gerne kunne give ham en chance til, men… men hun er bare ikke klar til det endnu”.
Simone lagde sin hånd på hans kind. ”Skat, du må ikke lade dig slå ned på grund af det her. Jeg ved, du er stærk, og det skal du vise her”.
”Tak mor”, smilede han, og hun flyttede igen sin hånd.
”Ved du så, hvornår I skal ses igen?” spurgte hun.
”Altså, Chrizza kommer nok ikke her mere… i hvert fald ikke så længe Trina er her”, mumlede han. ”Men hun starter jo i skolen her på onsdag, så jeg regner med, at vi først ses på fredag”. Han sukkede, da det gik op for ham, hvor lang tid der var til fredag. Hele fire lange dage skulle overstås. Og han sukkede igen.
”Hør, skal hun egentlig med til Cannes den 18.?” spurgte hun afbrydende.
Bill fik et uvidende ansigtsudtryk. ”Det går jeg da ud fra… Altså, jeg mener, David snakkede med hende om at hun kunne få fri hele den uge. For så kan hun også komme med mig til premieren på Arthur…”.
”Ok, men inden der skal I jo nok have fundet ud af noget med Tom og Chrizza…”
”Ja, jeg vil lige høre hende først, om hun overhovedet vil med… hun savner jo faktisk at gå i skole”.
Simone nikkede. ”Det er jo ikke fordi, hun ikke vil være sammen med dig, skat. Men hun er jo vandt til at være derhjemme og være sammen med sine venner”.
”Jeg ved det godt, mor. Jeg synes bare, det er svært at være væk fra hende”. Han skar ansigt. ”Og så er hun også hele tiden sammen med Alexander”.
”Alexander?”
”Ja, ham gutten der… ham den lange”.
”Jamen, skat… De er jo gode venner. Du kan jo ikke forbyde hende at se ham, når de går i klasse sammen”.
Han sukkede. ”Jeg er bare jaloux”, mumlede han og vrængede på næsen.
Simone klukkede af sin søn og rystede på hovedet. ”Du har hende for dig selv i weekenderne, Bill”.
”Ja, og der er hun altså kun min!” grinede han og nikkede bestemt med hovedet.
”Det er en aftale”, smilede Simone. ”Men hvad gør I på fredag? Jeg mener… Trina vil jo nok være hos Tom”.
”Jeg vil prøve at spørge ham, om de ikke kan tage hjem til hende og være i weekenden. Chrizza vil så gerne se på Andreas igen”. Simone nikkede forstående. ”Tror du ikke godt, de vil gå med til det?”
”Selvfølgelig, skat. Ellers så skal jeg nok vise dem, hvem der bestemmer her i huset”, klukkede hun og smilede stort.
Han grinte. ”Du er så sej, mor”.

Ingen kommentarer: