tirsdag, september 28, 2010

Kapitel 112

Bill trak hende ind til sig og smilede sødt, da de lå i sengen om aftenen. ”Glæder du dig til vi skal til Cannes, skat?” spurgte han og aede hendes ryg. Hun nikkede diskret med hovedet. ”Det gør jeg også”, smilede han og kyssede hendes pande.
”Jeg synes, det var rart at se Andreas igen”, sagde hun lavt og kiggede ham i øjnene.
Han smilede. ”Du burde også se ham så meget mere. Det er bare mig der bortfører dig hele tiden”, svarede han med en klukkende stemme.
”Jeg har ikke noget imod det, skat”, smilede hun. ”Jeg glæder mig bare til at være sammen med ham igen i morgen”.
Han nikkede. ”Jeg er ked af, jeg ikke kan underholde dig i morgen”.
”Det er fint nok, Bill. Du har aftaler”. Han skulle jo ikke smide alt, hvad han havde i hænder, bare fordi hun kom ned til ham. Sådan havde det jo aldrig været før, og sådan skulle det heller ikke være. ”Hvad skal du egentlig?” spurgte hun så og lagde sin hånd mod hans bare brystkasse.
”Øhm… Jeg skal ind til en veninde”, svarede han lavt. ”Angela…”
Hun rokkede med hovedet og fjernede sin hånd fra hans bryst. ”Din eks?”
Han nikkede og smilede usikkert. ”Jeg lovede hende at komme ind og se hendes nye lejlighed”.
”Det’ ok, Bill”, sagde hun ærligt. ”Jeg kunne bare godt tænke mig, hvis du selv havde fortalt mig det, i stedet for jeg selv skulle spørge”.
”Jeg ved det godt, skat. Men jeg var bare bange for, du ville blive sur på mig”.
”Jeg stoler på dig”, hviskede hun og lagde sit hoved mod hans hals.
”Så du er ikke sur over, jeg skal ind til hende?” spurgte han og kyssede hendes hår.
”Nej, det har jeg ingen grund til”, svarede hun lavt og lukkede sine øjne.
Han rømmede. ”Jeg har kun sagt det til Tom. Jeg vil ikke have, Trina ved det”. Chrizza løftede hovedet og kiggede på ham. ”Jo… Jeg vil ikke have, hvis hun nu begynder at tro noget”.
”Ok, det er nok også smartest, skat”, sagde hun lavt og kyssede hans læber. ”Kan vi ikke godt sove nu? Jeg er rigtig træt…”
”Mhh… Jo, det kan vi godt, skat”, svarede han og rakte ud efter lyset på natbordet. Der blev helt mørkt i værelset, og han trak hende helt ind til sig. ”Godnat prinsesse”, hviskede han og lagde sit hoved til rette på puden.
”Godnat skat”.

Chrizza vågnede tidligt den næste morgen. Allerede halv otte. Bill lå stadig og sov, og hun havde ikke lyst til at vække ham, så hun listede bare stille og roligt ud af værelset. Hun gik ud i køkkenet, hvor hun kunne høre, der var en, der var ved at lave kaffe.
”Tom…”, sagde hun lavt men stadig meget overrasket.
”Åh, Chrizza. Du gav mig et chok”, sagde han forskrækket og kiggede med store øjne på hende. Hun kunne ikke lade være med at grine af ham. ”Gør aldrig det igen, pigebarn”.
”Det kan jeg nok ikke love…” Hun satte sig op på køkkenbordet og kiggede på. ” Hvad laver du dog oppe nu?”
”Jeg kunne ikke sove mere?” sagde han og trak på skuldrene.
Hun kiggede skeptisk på ham. ”Du lyver lidt nu, gør du ikke?”
”Jo, det gør jeg nok”, grinte han og stillede sig hen foran hende. ”Ej, jeg vil vække Trina om lidt og håbe på, hun er frisk på noget”. Han smilede stort. ”Jeg havde faktisk håbet på, der ikke var nogen oppe”.
”Nåå… Skal det gå så vildt for sig?” grinte hun og rakte tunge af ham.
”Det ved man jo aldrig”, svarede han og himlede med øjnene. ”Måske letter taget”, jokede han.
”Tom, please… spar mig for dine sjofle historier. Jeg behøver ikke at vide noget”, klukkede hun og vrængede på næsen.
”Det kunne jo være du kunne få nogle tips”, han viftede sine øjenbryn op og ned et par gange, mens han kiggede med sit selvsikre smil på hende. ”Hvornår har du måske sidst bollet med Bill, hva’?”
Hun slog ud efter ham. ”Stop, Tom!”, grinte hun og rødmede en lille smule.
”Du rødmer, smukke dukke… du rødmer, du rødmer”, drillede han og pegede fingre af hende. ”Hvorfor rødmer du, lille rødme-fis?” grinte han og aede hendes kind. Hun kiggede skulende op på ham og begyndte at grine. ”Lad mig høre…”
”I Paris”, svarede hun lavt og smilede usikkert til Tom. Hvorfor ville han pludselig vide det? Tom begyndte at grine højt, mens han dansede en form for sejrsdans. ”Tom, stop!” bad hun og slog grinende ud efter ham. ”Du er underlig nu”.
”Jeg vaaandt, jeg vaaandt”, sang han og smilede stort ti hende. Hun fik store øjne. ”Andreas og jeg vædede om Bill havde nogle bagtanker ved at tage dig med til Paris”, grinede han og stoppede sin dans.
”I væder om os?” spurgte hun overrasket.
Han nikkede og smilede. ”Men kun denne ene gang”.
”Ja, ja… det havde jeg også sagt, hvis jeg var dig”, sukkede hun og var en smule skuffet. Hun trak på skuldrene og kiggede ned i gulvet.
”Ej, jeg skal nok lade være med at drille så tidligt fra morgenstunden af”.
”Tak Tom. Det var vældig flinkt af dig”, sukkede hun ironisk og skulede til ham. ”Din kæmpe lort”.
Han grinte og sendte hende et luftkys. ”Jeg ved, du elsker mig, min lille fis”, klukkede han.
”Sikkert ikke så længe mere, hvis du bliver ved med at drille hende på den måde”, tilføjede Gordon, der kom gående ud i køkkenet. ”Godmorgen unger”, smilede han og klappede Tom på skulderen, da han passerede ham.
”Godmorgen”, sagde de i kor og smilede.
”Sover mor endnu?” spurgte Tom og kiggede hen på Gordon, der satte sig ved spisebordet.
”Nej”, svarede Simone, der kom gående smilende ind i køkkenet sekundet efter.
Chrizza begyndte at grine. ”Ha ha… Nu er din plan ødelagt”, grinede hun og pegede fingre af ham.
”Hvilken plan, skat?” spurgte hun nysgerrigt.
Han rømmede sig. ”Øhm. Ingenting, mor”, smilede han og vendte hovedet mod Chrizza igen. ”Du er død”, sagde han og skulede til hende, hvorefter han løftede hende ned fra bordet og begyndte at løbe efter hende.
”Nej, Tom! Stop”, grinte hun, da hun løb igennem stuen.
”Du er selv udenom det, pige”, sagde han og fulgte med hende ind på Bills værelse. Han stoppede op, da hun hoppede op i sengen til Bill.
”Der er helle på Bill”, prøvede hun, men det hjalp ikke.
”Gu’ er der ej helle på ham”, grinte han og sprang oven på hende.
”Tom, det er altså rigtig unfair”, skreg hun, da han begyndte at kilde hende.
”Hvorfor det?”
”Fordi du sidder oven på mig!!!”
Bill satte sig op i sengen og kiggede mistroisk på dem. ”Undskyld mig, men hvad fanden foregår der her?” spurgte han med en meget sprød, morgenstemme.
”Godmorgen skat”, smilede Simone ovre fra døren. Gordon og hende havde åbenbart fulgt efter dem, da de var løbet fra køkkenet af.
”Åh, lad så være”, vrissede Bill og skubbede Tom ned på gulvet. Og der lød et bump.
”Hvad har du gang i, Tom?” spurgte Trina, der pludselig også stod i døren.
”Ha ha…” grinede han og kiggede væk. ”Godmorgen smukke”, smilede han så og rejste sig fra gulvet.
Chrizza kunne ikke lade være med at grine. Smukke? Hun grinte endnu mere… Tom måtte da være mere end blind. Hun stod jo der og var sygt morgengrim… Hmm, morgengrim på fuldtid!

Ingen kommentarer: