torsdag, maj 26, 2011

Kapitel 206


Tom vågnede næste morgen, og han kunne dårlig nok åbne sine øjne på grund af det skarpe lys, der skinnede kraftigt igennem vinduet. Han så sig omkring i værelset og kunne ikke genkende det.
Han prøvede at tænke tilbage på, hvad han havde lavet i går, men det sidste, han kunne huske var, at han havde snakket med en mørkhåret pige… men han fik vist aldrig hendes navn.
Tom vendte hovedet til den ene side i ren frustration, og han blev tavs. Der lå en sorthåret pige med ryggen til ham. Hendes ryg var bar, og han genkendte firekløveren bag hendes venstre øre.
Hele aftenen og natten kom nu pludselig i små billeder i hans hoved, mens han blev mere og mere vred på hende… og ikke mindst sig selv. Han overvejede at vække hende, så de kunne snakke om det, men han kunne ikke få sig selv til at se hende i øjnene igen.
I stedet skyndte han sig op fra sengen, og han skyndte sig at få sine boxershorts på, hvorefter han småløb rundt på værelset for at finde sit tøj, som han tog på med det samme. Han prøvede at være så stille som overhovedet muligt, men det var svært både at skynde sig i både angst og vrede samt at være lydløs.
Han fik sit tøj på, og han skyndte sig ud af døren. Idet som han forsigtigt lukkede døren i, åbnede hun sine øjne og et tilfredst smil kom frem på hendes læber. Hun satte sig op i sengen, og hun så fornøjet ned på den krøllede lagen, hvor Tom havde ligget for blot 5 minutter siden.

Han skyndte sig igennem lobbyen og op af trapperne til gangen, hvor hans hotelværelse var på. Det hele slørede for hans øjne, og han følte, han skulle kaste op. Dog havde han ikke kunnet holde det inde, og havde derfor op til flere gange været nødt til at stoppe op og brække sig.
Han fumlede med sit kort og fik endelig åbnet døren. Der blev rumsteret lidt derinde, men han tænkte ikke over det, han skyndte sig bare ud på badeværelset, hvor han lige akkurat nåede at få hovedet ind over toilettet, før han kastede op.
”Hvor har du været henne?”, spurgte Bill, der pludselig stod i døren. Han havde lagt sig til at sove i hans seng, så han var sikker på, at Tom ville komme hjem. Tom vendte hovedet om mod ham og rejste sig fra gulvet. ”Hvor har du været henne?”, gentog han og lagde armene over kors.
Han skyllede sin mund og tog lidt vand i hovedet. ”Jeg skulle have været taget med dig hjem, Bill”, sagde han lavt med en knækkende stemme. Han så ham i øjnene, og han kunne godt se, at han var sur.
Bill vendte om og gik ind i stuen. ”Hvor har du været henne. Svar mig nu!”, hans stemme var hård og han skubbede ham ned og spise i sofaen foran ham, hvor han stod. Han så strengt på ham uden at tage blikket fra ham.
”Jeg har det ikke så godt, Bill. Må jeg ikke godt få lov til at være lidt alene?”, spurgte han hæst og prøvede at rejse sig op, men Bill skubbede ham tilbage ned og sidde i sofaen igen.
”Du har bare at fortælle mig, hvor du har været, Tom”, råbte han og pegede fingre af ham. ”Er du godt klar over, at jeg blev vækket i nat… af Chrizza… du har både holdt mig og din egen kæreste vågen hele natten, fordi vi ikke har kunnet få fat på dig!”.
”Chrizza…”, mumlede han og så ned i sit skød.
”Jeg har løjet for hende, og sagt at du lå inde i din seng! Er du godt klar over, hvor bekymret jeg har været for dig!?”. Han så ham i øjnene og blev helt tavs. Bill slappede lidt mere af, da han så hans tomme ansigt, hvis øjne var mere eller mindre våde.
”Jeg har haft sex med Trina”, pep han.
”Jeg vil ikke råbe af dig, Tom, for jeg er næsten sikker på, at Bill allerede har gjort det, og lige meget hvor slemt det er, det du har gjort, så fortjener du ikke at blive råbt af, af mig også… men du skal altså vide, at jeg ikke accepterer eller tolererer det, du har gjort”.
Tom rokkede med hovedet og så fortsat ned i bordet. ”Nej…”
”Jeg sagde højt og tydeligt, at I ikke skulle drikke, og så gør du det alligevel… og I har en koncert i aften”. Man kunne sagtens høre på David, at han var skuffet over ham. De var alle samlet inde på Davids værelse, og de fik en mere eller mindre kollektiv straf, selvom det nok mest var Tom, det ville gå ud over. ”Hvad har du tænkt dig at sige til Chrizza?”, spurgte David og fik øjenkontakt med ham.
”Jeg ved det ikke endnu?”, mumlede han og bed sig i læben.
”Du har tænkt dig at sige det til hende, ikke?”
Han sank en klump og nikkede roligt på hovedet. ”Men jeg vil se hende i øjnene”.
Der blev rømmet på sig. ”Du skal nok ikke forvente at se hende i øjnene, når du har fået sagt det til hende”, mumlede Bill surt og lagde armene over kors, som han sad i sofaen i baggrunden.  
Tom vendte sig om mod ham. ”Bill, jeg har forstået det nu, og du behøver ikke at blive ved med at minde mig om, hvilken fucked up dårlig kæreste, jeg har været. Jeg ved godt, du aldrig kunne finde på at være sådanne overfor hende, men det havde jeg heller ikke troet om mig selv. Shit happens…”, råbte han og vendte sig hårdt om igen.
”Tom, rolig”, bad David og lagde en hånd mod hans skulder. ”Hvis du vil, kan jeg få et fly til dig i morgen tidlig, så du kan tage til København og være her til koncerten i morgen aften. Hvad siger du til det? Så er det også lidt mere ude af verden…”.

Tom: Hej skat. Undskyld jeg ikke svarede dig i går :-* Har du tid?
Chrizza: Hej skat. Det gør intet, savnede dig… Ja, jeg har tid. Hvad så? :-)

Tom ringede hende op med det samme, mens han bare smed sig hårdt i sengen. Han hadede sig selv, og han lagde i den grad ikke skjul på det. Men han vidste endnu ikke, hvordan han ville fortælle Chrizza det, men en ting var sikkert: hun skulle havde det af vide, og det skulle være ansigt til ansigt.
”Hej skat”, sagde hun med en blid stemme.
”Hej smukke, jeg savner dig”, han stemme var trist at høre på, og han lukkede sine øjne.
”Åh, jeg savner også dig, Tom. Du lyder ikke så godt, hvad er der galt, skat?”.
Han sank en klump og var bestemt ikke glad for at lyve for hende, men hvis han bare fortalte halvdelen af sandheden, så løj han jo heller ikke. ”Jeg kom vist til at drikke en lillebitte smule i går, så jeg er lidt rundt på gulvet i dag”. Hendes søde latter kom frem i røret, og han slog øjnene op. ”Jeg savner dig altså, skat. Jeg bliver nødt til snart at se dig igen”.
”I lige måde, Tom. Men vi ses på torsdag, ikke… jeg har fået lov til at holde to dages fri”, og hendes latter opstod igen. ”Det bliver rigtig godt, skat. Og jeg glæder mig rigtig meget”.
”Jeg kommer til København i morgen, skat. Vi bliver nødt til at mødes”, sagde han endelig og meget pludseligt. Der blev stille i den anden ende, og han satte sig op i sengen. ”Der er noget, jeg gerne vil snakke med dig om”.
”Hvad er det?”, spurgte hun bekymret.
”Det skal du ikke tænke på, Chrizza. Jeg kommer i morgen, og så snakker vi om det”. Han prøvede at lyde lidt mere glad, men det var svært. ”Du skal ikke tænke på det, skat. jeg mener det…”. Hun skulle lige til at svare ham, da han afbrød hende. ”Men jeg bliver nødt til at løbe nu, skat. Bill og jeg skal lige noget”.
”Tom, vent!”.
”Ja?”.
”Jeg elsker dig”, sagde hun lavt.
Tom bed tænderne sammen, mens han forsøgte ikke at få sine øjne til at løbe i vand. ”Jeg elsker også dig”, svarede han roligt, hvorefter han lagde på og smed mobilen fra sig. Han stønnede højlydt og smed sig hårdt tilbage i sengen, mens han kørte hænderne rundt i hovedet.

”Tom, jeg vil ikke skændes med dig, og selvom du har været hende utro, så vil jeg ikke være sur på dig, og jeg vil støtte dig og stå ved din side”, han så ham i øjnene. ”Men jeg vil bare gerne vide, hvorfor du gjorde det? Tænkte du slet ikke på noget tidspunkt, hvor forkert det var af dig at gøre?”
Han rystede på hovedet og så ned i sit skød. ”Jeg troede bare, hun ville snakke. Og jeg regnede ikke med, at hun kunne få mig til at drikke overhovedet. Men jeg sværger, Bill. Det var ikke Trina, jeg sad og snakkede med inde i baren”.
”Hvem var det så?”
”Jeg ved det ikke, men jeg ville aldrig have startet med at snakke med hende, hvis det var Trina. Jeg får det helt dårligt over, at jeg har været i seng med hende igen. Bare da jeg opdagede, hvad der var sket. Jeg blev så ked af det indeni”.
Bill rokkede med hovedet. ”Men nu må vi da håbe, at hun har fået sin hævn”. Han svarede ikke. ”Tom…”, de fik øjenkontakt og så lidt på hinanden. ”Hvad har du tænkt dig at gøre i morgen?”.
”Jeg ved det ikke”, mumlede han bare. ”Jeg må vel bare tage det, som det kommer. Jeg skal nok ikke forvente, at hun vil snakke med mig mere… leve single livet igen”. Han bed sig i læben og sukkede. ”For helvede, hvor er jeg dum”.
”Nej, lad være”, bad han. ”Hvis du vil, kan jeg godt tage med dig i morgen”.
Han rystede på hovedet. ”Ellers tak, Bill. Jeg bliver nødt til at klare det her selv”. Han så ham i øjnene og sendte ham et lille smil. ”Jeg er bare ked af, at Chrizza havde ret omkring mig…”.
”Hvad mener du?”.
”Jeg tog ind til hende på hendes hotel, før hun tog af sted til Florida i sommers. Jeg fortalte hende, hvad jeg følte for hende, men hun sagde, hun ikke vidste, om hun kunne stole på mig”. Han holdt en pause. ”Hun fik mig til at græde, fordi hun sagde, at hun ikke var sikker på, om jeg kunne elske hende rigtigt… og hun har ret. Jeg skulle aldrig have udsat hende for det her”.
”Tom, lad være med at sig sådanne”, bad han og satte sig hen ved siden af ham. Han lagde sine arme omkring ham og klemte ham tæt ind mod sig. ”Du må ikke være så hård mod dig selv nu. Du har forandret dig meget på grund af Chrizza, og du elsker hende… ellers ville du ikke sidde med sådanne en mavefornemmelse nu”.
Han så ham i øjnene. ”Jeg elsker hende virkelig meget, Bill, men jeg har spildt mine chancer hos hende. Jeg forelskede mig, og jeg ødelagde det for mig selv… og ikke mindst hende. Jeg duer bare ikke til at have en kæreste. Jeg ødelægger det bare”.

Trina: Hej skat, tak for sidst :-* Jeg håber, du kunne finde vejen hjem.
Tom: Du har fået din hævn over Chrizza, vi to er færdige med hinanden nu!
Trina: Bare fordi jeg har fået min hævn, kan vi da stadig godt dyrke sex nu og da :-)
Tom: Nej, vi skal aldrig ses igen, Trina.
Trina: Åh, du må da indrømme, du havde savnet en ordentlig omgang.
Tom: Du ved slet ikke noget, Trina. Så luk! Jeg står i problemer op til halsen lige nu.
Trina: På grund af mig? :-*
Tom: JA!
Trina: Haha :-D Skriv til mig næste gang du har brug for ordentlig sex, skat :-*

Ingen kommentarer: