fredag, marts 25, 2011

Kapitel 183

Andreas kom gående ind i lokalet. Det var kun få minutter siden, drengene var gået, så Chrizza havde ikke engang nået at tænke på, hvordan hun skulle fordrive tiden, indtil Andreas ville dukke op hos hende.
”Halløj søster steg”, grinte han og satte sig hen ved siden af hende i sofaen. 
”Det var sødt af dig, du ville komme”, indrømmede hun først som sidst. Andreas rokkede roligt med hovedet og så hende i øjnene. ”De er næsten lige gået, så jeg har ikke kedet mig endnu”, klukkede hun stille.
”Der er godt nok mange fotografer herude”, sagde han og så opgivende ud, mens Chrizza nikkede ivrigt. ”Var det godt på den røde løber?” spurgte han så og så mere interesseret ud. ”Fik du givet dem dit dirty look?”
Chrizza grinte og slog ud efter ham. ”Det ved du godt, jeg ikke har noget af, Andreas”, men han så skeptisk på hende. ”Stop, med at kigge sådan på mig, mand. Jeg mener det, jeg har ikke noget dirty look… det er bare sådan, jeg ser ud”.
Andreas grinte hysterisk og rystede på hovedet. ”Nå.. men var det sjovt?”
”Ja, det var fint nok. Det var lidt underligt i starten, men efterhånden som man vendte sig til det, så var det faktisk ret sjovt”. Han smilede til hende. ”Tom fortalte dem, at vi er kærester”, sagde hun lavt og så lidt opgivende ud.
”Ja?”
Hun trak på skuldrene. ”Jeg ved ikke rigtig, hvad jeg skal sige?”
Andreas rykkede lidt tættere på hende, lagde sin hånd på hendes lår og så op i hendes øjne. ”Er der noget, du gerne vil tale om, så tal med mig nu, Chrizza. Tom vil helst ikke slippe dig ud af syne, eller lade dig være alene med nogen nu…”.
Hun sank en klump og sukkede ud. ”Jeg ved ikke, om det er det rigtige, vi har gjort, Andreas”, hun så ham i øjnene. ”Jeg elsker Tom rigtig højt, og jeg vil rigtig gerne være sammen med ham, men… jeg bryder mig ikke om, vi ikke kan være i fred”.
 ”Det er jo det, der følger, med, Chriz”.
”Ja”, nikkede hun og så ned i sit skød. ”Jeg ved det godt, men jeg kan bare ikke lide at tænke på, at hvis vi måske har lyst til at tage ud en aften, så skal vi have nogle i røven af os, eller hvis jeg nu skal ud med dig… De vil jo skrive om det, Andreas”.
”Jeg forstår dig godt, smukke, men det er sådan, det er at være kendt”, mumlede han og fik øjenkontakt med hende. ”Jeg tror, I har gjort det rigtige. Det er heller ikke fair for nogle af jer, at I ikke kunne fortælle nogen om jeres forhold”.
”Det var noget af det, der ødelagde det hos Bill”, indrømmede hun.
Andreas rokkede langsomt med hovedet. ”Jeg tror ikke, du skal tænke så meget over det. Det ville nok have været kommet ud før eller siden alligevel, Chrizza, så jeg tror bare, du skal nyde det, og nu kan du jo også være sammen med ham, uden du skal gemme… din hemmelige kæreste”, han klukkede og nussede hendes lår. ”Du har gjort det rigtige, og du vil ikke fortryde det”.

Bill kom smilende ind i lokalet. ”WE ARE THE CHAMPIONS”, råbte han og krammede Chrizza tæt ind til sig.
”Tillykke”, smilede hun og så hen mod døren, hvor Gustav kom ind. ”Tillykke”, sagde hun og gav ham et kram også. Og det samme fik Georg, indtil Tom skubbede ham væk, og han lagde sine arme omkring Chrizza.
”Fingrene væk fra min pige”, sagde han lavt og kyssede hende.
”Du er for meget, Tom”, sukkede hun ironisk og satte sig hen ved siden af Bill, der nu sad sammen med Andreas i sofaen. ”Må jeg sidde her?” spurgte hun og pegede på mellemrummet imellem dem.
”Slå rumpen i sædet”, klukkede Andreas og smilede.
Chrizza satte sig ned og så ned i Bills skød. ”Må jeg røre?” spurgte hun genert. Bill skulede til hende og rakte hende deres pris, de lige havde fået overrakt, efter de havde optrådt. ”Den er flot”, sagde hun lavt og beundrede den.
”Det er på grund af vores fantastiske fans”, sagde Bill og rokkede med hovedet.
”Mhh”, mumlede hun. ”Værsgo”, og rakte den til ham igen.
”Mange tak”, sagde han lavt og sendte hende et smil. ”Jeg så en fan holde et banner med dig på”. Chrizza så forkert på ham og forstod ikke helt. ”Det er rigtig nok, skat. Hun stod med et banner, hvor der stod dit navn på”.
”Der stod vel ikke kun hendes navn, gjorde der?” spurgte Andreas.
Bills blik flakkede kort, og han så hen på hende med et usikkert smil, indtil han ikke kunne holde masken mere, og han begyndte at grine. ”Der stod, at hun ville føde dine børn”, grinte han, og Chrizza så med store øjne på ham.
”Chrizza, jeg synes, du skulle blive lesbisk”, klukkede Gustav, og Andreas puffede til hende.
Hun rynkede på panden og prøvede at lade være med at grine, mens hun så hen på Gustav, der sad foran dem på en stol, som han havde trukket over til dem. ”Jeg synes bestemt ikke, det er sjovt”, prøvede hun at sige, men hun måtte alligevel grine.
”Du bliver den første lesbiske, jeg kender så”, oplyste Andreas og smilede.
Bill fnøs. ”Min bedsteveninde er lesbisk, og folk tror, jeg er bøsse. Det skal da nok blive sjovt”.
”Hvis du bliver bøsse, så bliver jeg også lesbisk, Bill”.
”Virkelig?”, sagde han og rakte sin hånd mod hende.
Hun så ned på den og tilbage i hans øjne, hvorefter hun lagde sin hånd i hans. ”Aftale”.
Andreas grinte og så hen på Gustav. ”Det er så der, hvor de glemmer, at de rent faktisk også har været et par”. Han så hen på Bill og vrikkede med øjenbrynene. ”Din ekskæreste er lebbe”, grinte han og puffede til Chrizza.
”Hallo!” råbte Tom, der sad i den anden ende af lokalet. De alle vendte hovedet mod ham og så forskrækket på ham, mens der blev helt stille. ”Jeg gider ikke høre på det der mere”, sagde han og rejste sig op. ”Chrizza er ikke en skid homoseksuel, ok. Hun er min kæreste, og jeg synes ikke, det er speciel fedt, at I bliver ved med at sige sådan noget pis”. Chrizza sank en klump og så ham i øjnene. ”Og du har ikke noget at sige?” spurgte han skuffet, men da hun ikke rigtig sagde noget, antog han det som et nej, og han gik ud af deres back stage lokale.
Hun så hen på Bill, der sad og stirrede hen mod døren. ”Jeg er ked af, hvis jeg sagde noget forkert, sunshine, det var altså ikke meningen”, sagde han undskyldende, mens han så hende i øjnene.
Chrizza trak på skuldrene og sendte ham et smil. ”Hans humør har været underligt i dag”, indrømmede hun og så hen på Gustav, der smilede til hende, men han sagde ingenting. ”Georg”, kaldte hun og så om bag Gustav, hvor han sad – og hvor Tom havde siddet.
”Ja?”
Hun rejste sig og møvede sig forbi Gustav. ”Har han sagt noget til dig?” spurgte hun og stillede sig hen foran ham.
Georg rystede diskret på hovedet, mens han trak lidt i ansigtet. ”Jeg har ikke hørt noget i hvert fald… Han sagde ingenting, før det gik galt”, svarede han og trak på skuldrene. ”Men jeg tror, du skal finde ham og snakke med ham”.
”Ja”, mumlede hun og så ned i gulvet. ”Ja”, gentog hun og nikkede, hvorefter hun drejede om og gik imod døren. ”Er der nogen herinde, der har en idé om, hvor han kan befinde sig?”, klukkede hun og lod som om, hun ikke havde taget det så tungt igen.
Bill svarede: ”Prøv at gå ud til ryger-gården”.
”Ryger-gården?”
”Ja…”, han trak lidt på det. ”Når han er sur, ryger han”.
Chrizza så forvirret på ham og forlod lokalet. Hun gik lidt ned af gangen, til hun så en åben dør. Hun stoppede op og så  Tom stå og lænet op af muren. ”Må jeg komme ud til dig?” spurgte hun forsigtigt og fik øjenkontakt med hende. Han nikkede lidt og lagde en arm omkring hende, som hun stillede sig hen ved siden af ham.
”Undskyld, jeg blev bare lidt irriteret”, sagde han.
Chrizza så op på ham og sendte ham et lille smil, hun stillede sig foran ham og lagde sine hænder mod hans bryst. ”Hvis jeg vidste, du ikke syntes, det var fair, så havde jeg heller ikke spillet med på det, skat, så det er min skyld”, svarede hun.
”Jeg ved godt, jeg har lavet så meget postyr i dag, men jeg er bare lidt oppe og køre i øjeblikket”, mumlede han og trak på det. Hun så spørgende på ham. ”Jeg vil jo bare så godt have, at du har det godt, og det er svært at få det hele til at køre på samme tid”.
”Hvad mener du?” spurgte hun forsigtigt.
Tom sukkede. ”Jeg har fået en sms fra Trina…”.
”Ja?”

Toms mobil ringede, det var David. ”Hej David”, sagde han. ”Vi står ude foran, skal vi komme op til jer, eller hvad gør vi?”, spurgte han og lagde sin hånd i Chrizzas, han sendte hende et lille smil og blinkede til hende. ”Så ses vi om 1 minutter”, sagde han afsluttende og lagde sin mobil tilbage i sin lomme igen.
”Hvad så?” spurgte hun.
Han stillede sig foran hende og lagde sine hænder mod hendes lænd. ”De andre kommer lige om lidt, og så skal vi hjem til hotellet”, svarede han og kyssede hende blidt. ”Og så skal vi hygge os”, hviskede han og blinkede endnu engang til hende.
Chrizza klukkede, og hun lagde sine hænder mod hans bryst. ”Det skal vi i hvert fald, skat”.
”Ooowh”, udbrød han og grinte. Han stod længe op så hende i øjnene, og han kunne mærke, hvordan han bare blev mere og mere forelsket i hende. ”Mmh”, mumlede han og kunne ikke lade være med at pressede sine læber mod hendes i et længere kys.
”Kunne I ikke godt lade være med at være så dumme og forelskede, når vi andre ser på det?”, sagde Andreas fjoget, da de kom ud til dem. Tom puffede til ham, og sagde ingenting. ”Jeg mener det… det er faktisk til at blive helt misundelig på”.
”Nå…”
”Hvis jeg bare havde 5% af jeres lykke”, sagde han og så meget klogt på Chrizza. ”5%”.
Hun grinte lavt, mens hun tog Toms hånd i sin. ”Jeg er en meget lykkelig pige”, sagde hun og kyssede hans kind.
”Så er det ikke dig, der skal sidde med os på bagsædet?”, spurgte Tom grinende.
Andreas rystede smilende på hovedet. ”Så dør jeg nok”.
De grinte. ”Jeg tror, det er mig, der har trukket nitten”, sagde Georg bagved.
Tom vendte hovedet mod ham og smilede. ”Vi skal nok lade være med noget”, forsikrede han.
”Som om I kan holde det”, kom det fra Bill, der himlede med øjnene.
Tom skulle lige til at give igen, men Chrizza rev fat i hans arm og fik øjnekontakt med ham. ”Lad være”, bad hun. Hun følte ikke rigtig for, hvis de skulle til at skændes nu – ikke nu hvor det hele ellers syntes at være så godt. 

Ingen kommentarer: