lørdag, marts 12, 2011

Kapitel 177

”Vi mødes hernede klokken 11 i morgen”, sagde David, da de var på vej med elevatoren op til deres etage. ”Vi skal være på radioen klokken 11.45, og så starter det hele klokken 12”. Han så hen på Georg. ”Klokken 11”.
”Hey, jeg kom altså til tiden i dag”, udbrød han grinende.
”Man har lov til at være heldig”, mumlede Gustav og så hen på Bill, der begyndte at grine.
David rystede smilende på hovedet over dem. ”Hvad med Chrizza, tror du hun har lyst til at være med i radioen i morgen?” spurgte han Tom, men han svarede ikke. ”Hey, Tom…”.
”Hm?”
”Hvad er der galt med dig, mand?” spurgte Bill lidt hårdt.
Han undveg øjenkontakt med ham ”Jeg står bare og tænker lidt”, mumlede han og så bare hen på David. ”Det ved jeg ikke? Men jeg kan godt prøve at spørge hende, når jeg kommer ind til hende”.
David nikkede og sendte ham et lille smil. ”De ringede i dag og spurgte, om vi havde mulighed for at få Chrizza til at medvirke”. Tom rokkede med hovedet og trak lidt på smilebåndet. ”Men det er kun, hvis hun har lyst, Tom. Sig det til hende”.
”Ja, det skal jeg nok gøre…”
Elevator døren åbnede, og de trådte ud på gangen. ”Klokken 11”, gentog David og gik ned mod sit værelse. ”Godnat drenge”.
”Godnat”, sagde de i kor og gik hver især mod deres værelser.
Bill boede inde ved siden af Tom og Chrizza, og han stoppede op foran deres dør, mens Tom var ved at finde sit kort frem. ”Tom”, sagde han lavt og så ham i øjnene. ”Hvad er der galt?” spurgte han. ”Jeg kan se på dig, der er noget galt, så lad være med at lade som ingenting”. Han trak lidt på det. ”Det har noget med Chrizza at gøre, hvad er det?”
”Kan vi ikke godt gå ind på dit værelse og snakke så? Jeg vil ikke foran Chrizza”, indrømmede han og lagde sit kort tilbage i lommen.
Han nikkede, og Tom fulgte med ham hen til sit værelse, hvor han lukkede døren efter dem. Bills værelse var nøjagtigt ligesom det, Tom boede på. Og Tom satte sig i sofaen, mens Bill gik ud i køkkenet og fandt en RedBull til dem begge.
”Hvad så?” spurgte han fredeligt og rakte ham et RedBull.
Tom tog imod den og så på sin bror, som satte sig ved siden af sig. ”Jeg ved ikke, om jeg skulle have tilbudt hende at komme ned til chatten i dag”, sagde han lavt og så ned i sit skød. ”Jeg var slet ikke mig selv i eftermiddags, fordi hun var hos mig”.
”Jeg lagde godt mærke til det”, indrømmede han.
”Der kom så mange ting frem, som hun ikke vidste om mig, og jeg vil jo ikke have, der skal være nogen hemmeligheder eller usagte historier mellem os”. Han åbnede langsomt sin RedBull og så ned i dåsen. ”Jeg ville gerne vide nogle ting om hende fra før hun begyndte at flirte med mig, men jeg ved ikke, hvordan jeg skal spørge hende… eller om jeg overhovedet vil vide noget om det”.
”Noget om mig?”
Han rokkede diskret på noget. ”Der er så mange ting, der falder sammen lige nu, og jeg vil jo ikke gøre noget forkert, for jeg ved godt, hvad der så sker. Som du også selv sagde, så vil jeg hende jo også kun det bedste”.
Bill tog en tår og rokkede lidt med hovedet. ”Hvis der er noget, du ikke vil snakke med Chrizza om.. dengang… så kan du bare spørge mig. Jeg ved godt, det ikke er særlig rart at høre det fra sin egen bror, men vi har de samme historier, Tom”.
Der var stille i et øjeblik. ”Alexander…”
”Hm?”
”Han har sagt noget til Chrizza, der gjorde hende rigtig ked af det”.
Bill rynkede på panden. ”Alexander fra hendes klasse?”
”Ja”.
”Hvad har han gjort? Har du snakket med ham?”
”Efter han ikke kunne få fat på Chrizza, så ringede han til mig og fortalte mig det hele, før hun selv fortalte mig det”. Tom sank en klump. ”Jeg tror bare, det var en misforståelse… eller det håber jeg i hvert fald”.
”Jamen, hvad har han sagt?”
”Jeg ved godt, du nok ikke vil høre om det, Bill, men han sagde, at jeg nok udnyttede Chrizza, fordi vi har haft sex”, mumlede han lavt og så ned i sit skød. ”Vi har været kærester i lidt over en måned, og jeg ved ikke, hvor mange gange, vi har gjort det”.
Bill vrængede lidt på næsen, men han prøvede ikke at være for ligeud med sit kropssprog; han ville være der for sin bror, om det så handlede om, hvordan han havde sex med sin ekskæreste og nu bedsteveninde – han var der for ham!
”Men… Tom… hvor mange gange har I gjort det?”
Han så op på ham med et usikkert blik. ”5 gange, tror jeg”.
”På en måned?”
”Ja… eller siden vi kom sammen, ikke”.
Bill så væk i et øjeblik og rynkede lidt på panden. ”Du ved godt, Chrizza og jeg havde sex 5-6 gange, da vi var kærester, ikke? Og vi var kærester i 5 måneder”. Tom blev stille og han begyndte at flakke med blikket. ”Jeg giver ikke Alexander ret, slet ikke, Tom, men prøv at tænk lidt over det selv, ikke…”.
”Men det er altså anderledes med mig, Bill. Hun er selv med på det”.
Han trak lidt på smilebåndet. ”Ja, jeg tror på dig, men Alexander er da sikkert også bare bekymret. Jeg kan huske, hvordan han var overbeskyttende over hende til vores fest for Chrizza dengang… han sagde, hvor meget han holdt af hende, og hvor mange gange hun havde været kommet til ham, fordi hun havde fået tilbud fra alle mulige drengene, der ville i bukserne på hende”.
Tom så ham i øjnene og vrængede på næsen. ”Men hvordan kan jeg så allerede have haft sex med hende så mange gange? Jeg mener, ikke at jeg fortryder det, men jeg vil bare ikke have, folk skal tro, jeg er ude på at udnytte hende”.
Bill trak lidt på skuldrene og tog endnu en tår af sin RedBull. ”Jeg snakkede meget med hende om at hun skulle sige fra, hvis jeg kom for tæt på… hun var jo trods alt jomfru, da jeg var kærester med hende, men jeg spurgte også for hver gang. Jeg ville ikke risikere noget”.
”Men stadig…”
”Ja, jeg ved det godt, Tom. Men efter Chrizza og jeg slog op, var det lidt som om, hun blev lidt mere voksen i sin person. Hun havde prøvet det meste sammen med mig”, Tom vrængede på næsen. ”… og hun var ikke længere jomfru, så jeg tror, hun skulle bare i gang”.
”Så du tror ikke, der er noget galt med det?”
”Næh…”, sagde han tøvende. ”Altså, hun ville have haft sagt noget, hvis det var, Tom”.
Han nikkede diskret, men blev alligevel tøvende. ”Tror du?”
”Ja, du bør ikke tvivle med Chrizza. Hun skal nok sige til, hvis der er noget, hun ikke er tilfreds eller tryg med”. Pause. ”Du bliver nødt til at stole på mig her, når jeg siger, at der ikke er noget galt med det, Tom. Ja, det kom meget bag på mig, at I allerede havde været sammen så mange gange, og så kun på en måned, men I er to helt forskellige personer, Tom”.
”Mhh….”
”Du er vant til at få noget flere gange om ugen, ikke… nu er du sammen med Chrizza, i et fast forhold. Inden for det sidste år har hun forandret sig så meget og blevet mere moden på det område”.
”Er det for meget?”
”Du skal ikke begynde at tvivle på dig selv, Tom. Hvis du selv mener, at du gør det rigtige, og du bare passer på med, hvad du gør, så kan jeg ikke se, hvad problemet skulle være”. Pause. ”Og så kan det da også være lige meget, hvad andre folk mener om jer… Vi behøver jo heller ikke at vide noget om jeres sexliv”.
Tom trak lidt på smilebåndet og rokkede med hovedet. ”Jeg vil ikke love noget, men jeg kan kun prøve at holde lidt igen”, sagde han lavt og sendte ham et smil. ”Jeg tror, jeg vil se, om jeg kan få snakket lidt med hende om det, og så må jeg se, hvad hun siger til det”.
”Jeg tror, hun har den samme mening som jeg, Tom, men prøv at hør hende ad”, foreslog Bill og smilede til ham. ”Du vil nok ikke få ligeså meget, som du gjorde før, men til gengæld holder du dig til den samme nu”.
”Jeg er ligeglad… Jeg elsker Chrizza, og det er hende, jeg skal være sammen med”. Bill grinte fjoget og rejste sig fra sofaen. ”Jeg mener det faktisk, Bill”, grinte Tom. ”Bare alene at se hende ligge i mine arme om morgenen og mærke hende mod min krop, det gør mig glad og får mig til at føle tilfreds. Det er en underlig ting, men det passer”.
Bill så på ham med et skeptisk blik. ”Er du syg?”, jokede han og hentydede til de mere romantiske ord, han lige havde slynget ud. Han rakte ud og lagde sin hånd mod hans pande. ”Ohwa, du er jo brandende varm, mand”, jokede han og tog sin hånd til sig igen.
Tom slog ud efter ham og grinte. ”Nar”, klukkede han og gik ud i køkkenet med sin tomme dåse.
Bill fulgte efter ham og blev stående i døren. ”Var der ellers andet, du vil snakke om i aften?” spurgte han og havde et lidt mere seriøst blik.
”Nej”, rystede han på hovedet og smilede lidt, som han passerede ham i døren.
”Vil du ind til Chrizza nu så?” spurgte han og fulgte efter ham ud i gangen.
”Ja, det bliver jeg nok hellere nødt til. David bliver jo tosset, hvis vi kommer for sent”, klukkede han og tog i hoveddøren. ”Og tak for hjælpen, Bill”.
”Det var så lidt”, smilede han. ”Hey, vent…”
Tom vendte sig mod ham igen. ”Hm?”
”Har I tænkt over at fortælle fansene det?” spurgte han og så ham direkte i øjnene.
Han nikkede. ”Men det bliver inden for de næste par dage… vi skal lige snakke tingene ordentlig igennem først”.
”God idé”, mumlede han og rokkede med hovedet. ”Godnat”.
”Godnat, Bill. Sov godt”, sagde han og trådte ud på gangen.
”I lige måde, hils Chrizza”.
Tom smilede. ”Det skal jeg nok”, sagde han og lukkede døren efter sig igen.  

Ingen kommentarer: