tirsdag, december 21, 2010

Kapitel 148

”Hvad siger du til en shopping tur, sunshine?” spurgte Bill pludseligt og smilede stort til Chrizza, der sad og hang i stolen ved spisebordet, hvor de var ved at lave noget arbejde. Hun så op på ham og gengældte hans store smil.
”Altid”, klukkede hun lavt og kunne ikke sidde stille.
”Fedt… Det er også lang tid siden, det bare har været os to”, smilede han og lagde arbejdet fra sig. Hun nikkede og fulgte hans bevægelser, som han gik ud af køkkenet igen. ”Chrizza”, råbte han inde fra stuen af, og hun skyndte sig ind til ham.
”Hvad?” spurgte hun.
”Tjek lige min bror”, grinte han og pegede ud i haven, hvor Tom lå og sov på græsset.
Hun grinte og skubbede kærligt til ham. ”Jeg har virkelig lyst til at drille ham, som han ligger der”, indrømmede han og fik store, håbefulde øjne.
”Ej, stop, Bill”, bad hun og prøvede at overtale ham til at lade være.
”Come on, Chriz”, tiggede han og fik hundeøjnene frem.
”Han bliver bare sur, og det gider jeg ikke…”
Bill grinte, trak på skuldrene og gik ud i køkkenet. ”Du er da lidt kedelig, hva’?” mumlede han, da han kom tilbage med sin flaske vand i hånden, gik lige forbi hende og ud i haven, mens han tog en tår.
”Så længe du bare hører efter”, svarede hun og stillede sig hen i døren.
Han kiggede tilbage på hende og sendte hende et stort smil. ”HA!”, grinte han og løb ud på græsset. Han smed proppen til flasken væk og vendte bunden i vejret.
”Bill”, udbrød hun og løb efter ham, men kunne ikke nå at stoppe ham.
Det gav et sæt i Tom, da det kolde vand ramte ham og han satte sig hurtigt op. ”Hvad fanden laver du?” spurgte han og puffede til Bills ben, så han var ved at falde.
”Jeg driller”, grinte han og trak på skuldrene.
Tom så op på Chrizza, der stod lidt i baggrunden og smilede uskyldigt til ham. Han rystede på hovedet og grinte let. ”Du keder dig for meget”, grinte han til Bill og vinkede Chrizza hen til sig. ”Hej skat”, smilede han og rakte sin hånd op til hende. Han var helt våd.
”Hej”, mumlede hun lavt og hjalp ham op. ”Bill og jeg tager ind til byen…”, sagde hun og lod sin hånd køre over hans våde kind.
”Og så lader I bare mig blive hjemme?” spurgte han og spillede skuffet, men kunne alligevel ikke rigtig holde masken. ”Det er helt ok, skat”, smilede han så og kyssede hendes pande hurtigt. ”Køb noget med hjem til mig”, grinte han og blinkede til hende.

”Hvordan har du det egentlig med det hele?” spurgte Chrizza og lagde sin hånd i Bills. Han så hende i øjnene, ned på deres hænder og tilbage på hende igen. Hun sendte ham et smil, som han gengældte, mens han klemte hendes hånd tæt.
”Jeg har det nu fint nok”, begyndte han. ”Jeg tror faktisk, I kan komme langt, hvis I bare selv tror på det”. Hun rokkede med hovedet, mens de fortsatte ned af gaden. ”Jeg ved godt, jeg sagde, det aldrig ville gå imellem jer… men jeg vidste ikke, han var sådanne mod dig”. Der kom et stort smil frem på hans læber. Han så hende i øjnene og sagde stolt: ”Han holder virkelig af dig, skat”, mens han flettede sine fingre fint i hendes.
”Men du skal huske, du skal komme, hvis der er noget, ikke…” Han kyssede hendes hår og klukkede. ”Og en anden vigtig ting…”
”Mh?”
”Jeg elsker dig stadig, handsome”, smilede hun.
Han grinte og blinkede til hende. ”I lige måde, sunshine”.

Tom: Du skal ringe til David, når du får tid skat :-) Han ringede til mig…
Chrizza: Var det vigtigt? Eller kan jeg godt vente til, vi kommer hjem igen? :-*
Tom: Det lød ikke til at være noget vigtigt. Så ring bare, når du får tid.
Chrizza: Ok, super :-) Keder du dig derhjemme?
Tom: JA! :-(
Chrizza: Aww, skat :-*
Tom: Hvornår kommer I hjem?
Chrizza: Vi er lige ved at lede efter fødselsdagsgaver skat.
Tom: Uha, til mig? :-D
Chrizza: Måske :i
Tom: Haha smukke :-) Jeg ønsker mig dig… Og du behøver ikke pakke dig selv ind.
Chrizza: Åh :-*
Tom: Jeg mener det, skat. Du skal ikke give mig noget. Jeg har fået det, jeg ønskede mig :-)
Chrizza: Sludder! Du skal have noget af mig skat.
Tom: Give me a piece of you :-*
Chrizza: Haha skat. Jeg skal nok finde på noget :-)
Tom: LÆKKERT :-D

Bill begyndte at grine og tyggede af munden, før han grinende spurgte: ”Er det Tom?”
”Ja…”, svarede hun og lagde sin mobil tilbage i tasken.
”Har han fortrudt at jeg har bortført dig i dag?” spurgte han og sendte hende et lille smil. Chrizza trak på skuldrene. ”Har du fortrudt?” spurgte han så og tog en tår af sin cola.
”Nej”, svarede hun hurtigt.
”Mener du det?”
”Ja, det er rigtig hyggeligt”, smilede hun.
Bill nikkede og så rundt på cafeen. Hans blik frossede fast på en af personerne, der stod i køen oppe ved disken. Chrizza fulgte hans blik, og så Trina stå deroppe. Han flakkede med øjnene, da hun begyndte at bevæge på sig.
”Chriz… Hvis hun ser os…” sagde han med en lav stemme, mens han lænede sig lidt ind over bordet. ”Hvis du virkelig holder af min bror, så tager du mig i hånden”, han lagde sin hånd ind på midten af bordet. ”Hun skal ikke vide noget med Tom og dig… hun skal ikke tro, hun er noget”. Hun sagde ikke noget, men lagde bare sin hånd i Bills og smilede støttende til ham. ”Tak”, hviskede han tilbage og gengældte hendes smil, så det så mere troværdigt ud.
Der gik et bar minutter, hvor de bare sad og talte frem og tilbage om ingenting, men sørgede for smilet forblev på læberne, da de pludselig kunne høre en velkendt stemme udbryde: ”Guuuud”. Bill rynkede lidt på panden og flettede sine fingre ind i Chrizzas, mens han bare smilede endnu mere til hende. ”Bill og Chrizza”, smilede Trina stort, da hun gik imod dem.
Chrizza så mod hende og kiggede tilbage på Bill igen. ”Hej”, mumlede hun og sendte hende et lille smil.
”Hvor er det bare længe siden”, sagde Trina og rystede overrasket på hovedet.
”Tja…”, svarede Bill og trak på skuldrene.
Hun klukkede og sendte deres hænder et hurtigt blik. ”Jeg vidste ikke, I var sammen igen”. Hun så hen på Chrizza og kneb øjnene en smule sammen. ”Jeg svor, du var ude efter min kæreste”, grinte hun og lagde en hånd på hendes skulder. ”Eller min eks… igen”
”Jeg holder mig til hans bror”, svarede hun og smilede sødt til Bill.
”Hvad så? Hvordan går det?” spurgte hun og kiggede skiftevis på dem.
”Det går… stille og roligt?” svarede Bill usikkert. ”Der sker ikke så meget lige i øjeblikket”.
Trina trak på det og rokkede med hovedet. ”Nå… men det er lækkert at se, I er sammen igen”.
”Ja…”
Hun fnes lidt for sig selv og så sig over skulderen. ”Jeg må nok hellere komme videre”, sagde hun. ”Ser I, jeg har fået en kæreste”, hun smilede stort og pegede bagud, hvor en stor muskuløs fyr stod, som om han var vagtmand.
”Tillykke”, sagde Chrizza lavt og smilede til hende.
”Mange tak”, klukkede hun falskt og gav dem begge et hurtigt kram. ”Men så ses vi måske igen en anden dag”.
”Ja…”, svarede Bill og så opgivende væk.
”Hej hej”, sagde Trina glad og skyndte tilbage til sin fyr, der stod og kiggede skyndende på hende.
Bill vendte langsomt hovedet mod Chrizza igen med et sæt døde øjne. ”Hvorfor skulle vi også lige møde hende her?” sukkede han og trak sin hånd til sig igen, men Chrizza greb hurtigt ud efter hans hånd igen. ”Mh?”

Bill tog hurtigt fat i hendes underarm. ”UUH”, udbrød han, mens han skyndte sig hen i KaDeWe. ”Nu skal du se det smukkeste… næstefter dig”, smilede han sødt, mens han trak hende med indenfor dørene.
”Hvad?”
”Vent af se”, svarede han hurtigt og kiggede gennemtjekkede kortet over centeret igennem, før han satte kursen mod rulletrapperne forude. ”Jeg har altid sagt til mig selv, jeg ville give mig selv dette her, når jeg blev 18 år”, smilede han sødt, da de kom af rulletrapperne.
”Hvad med den tatovering, du har snakket om, er det ikke nok?”
Bill himlede med øjnene og grinte. ”Det her har været min stooore drøm”, grinte han og rystede på hovedet over hans pludselige begejstring. ”Ej, jeg har bare altid godt kunne tænke mig sådan et ur her”, sagde han med blid stemme og stoppe op foran ROLEX afdelingen.
”Hmm…”, mumlede hun for sig selv og gik hen til en af monitorerne, hvor et par af deres modeller stod udstillet.
Han fulgte stille efter hende. ”Det er flot, ikke?” Chrizza nikkede bare og så tilbage på ham. ”Tom og jeg har altid tænkt på at anskaffe os sådan et, når vi blev gamle nok til at købe et”, klukkede han og så forelsket ned på et af urene. Hun svarede ikke, men stod bare og rokkede roligt med hovedet, mens hun betragtede julelysene, der var dukket op i Bills øjne. ”Jeg…” han sukkede og lavede en grimasse. ”Jeg vil have et nu”, sagde han bestemt og smilede stort til hende.
”Nej, Bill…”
”Jamen… fødselsdagsgave til mig selv?”
Hun rystede på hovedet. ”Hvad skal jeg så give dig i gave så? Jeg vil give dig noget, som du vil blive lykkelig over at få… ligesom sidste jul… og din 17 års”.
”Du skal ikke give mig et Rolex ur, skat”. Hun trak på skuldrene og kiggede ned i gulvet. ”Det gør du bare ikke”, sagde han og tog hendes hænder. ”Det er alt for meget… og desuden skal du bruge dine penge på Tom nu”.
”Du betyder ligeså meget”, svarede hun hurtigt, men fortrød hurtigt hun sagde det. ”Der skal ikke være forskelsbehandling”.
Bill sukkede og vendte hovedet mod uret, han var blevet forelsket i. ”Hmm… har du så tænkt dig at købe to?” spurgte han usikkert og så hende i øjnene igen.
”Hvis det er det, I ønsker jer, så er jeg villig til at ofre pengene”, svarede hun og smilede til ham, mens hun slap hans hånd. Bill rystede på hovedet og sukkede dybt; overrasket. ”Vis mig hvilke det er”, sagde hun opmuntrende, og der kom julelys i hans øjne igen.

Ingen kommentarer: