tirsdag, februar 08, 2011

Kapitel 167

Tom rejste sig fra sengen og tog Chrizza hænder i sine. Han så hende dybt i øjnene og smilede et lille, usikkert smil. ”Vi er sammen om det her”, hviskede han og lagde sine arme tæt omkring hende, hvorefter han knugede hende ind mod sig.
”Vi er sammen”, hviskede hun og så ham i øjnene igen. ”Du skal ikke være nervøs”, smilede hun halvt og lagde sin hånd blidt mod hans kind, men han rokkede forsigtigt med hovedet. ”Nej, Tom…”, bad hun roligt og tog sin hånd til sig igen.
Han slap grebet omkring hende og så hen på Simone. ”Du bliver, ikke?” spurgte han.
”Hvis det er det, du vil have”, svarede hun og smilede støttende til sin søn, der nikkede roligt med hovedet og så tilbage på Chrizza.
”Er du klar?” spurgte han og sank en klump.
”Hm-hm…”
”Ska… skal jeg gå med dig?” spurgte han efterfølgende.
Men Chrizza rystede roligt på hovedet. ”Kom ud om lidt, ok…”
”Ja”.
Hun pressede sine læber mod hans og smilede sødt til ham. ”Elsker dig”, hviskede hun.
”Jeg elsker også dig”, mumlede han hæst, hvorefter hun vendte sig om og gik ud imod badeværelset. Tom så efter hende, indtil han hørte badeværelsesdøren blive lukket. Han vendte sig langsomt om mod Simone, der sad på sengekanten og så op på ham med et fredfyldt blik.
Simone rakte armene ud efter ham og smilede sødt. ”Det skal nok gå, skat”, sagde hun og fik Tom til at sætte sig ved siden af hende på sengen. Hun lagde sin ene arm omkring hans ryg og nussede blidt hans arm. ”Jeg er sikker på, lige meget hvad der sker, så skal I nok klare den”.
”Tror du?” spurgte Tom hæst og så op på hende.
”Selvfølgelig… hvis Chrizza er gravid, så har I altid Gordon og jeg ved jeres side, ikke… og hendes forældre”, og Tom nikkede roligt. ”Hvis den er negativ, har I forhåbentlig bare lært af jeres fejl”. Hun holdt en kort pause. ”Du må ikke tro, jeg er sur på jer, vel…”
”Det var jeg lidt bange for, du var”, indrømmede han og vrængede på næsen.
”Nej, Tom…”, klukkede hun blidt. ”Det kan ske for alle. Der er intet sex, der er sikkert”, forsikrede hun og smilede. ”Men kom til mig, hvis der er noget, du vil snakke om, ikke?”
”Tak mor”, hviskede han lavt og krammede hende. ”Jeg ved ikke, om det er fordi, jeg lige er blevet 18 år, men jeg føler mig allerede meget mere moden efter det her”, indrømmede han og så ned i sit skød. ”Jeg ved ikke, hvad jeg håber på”.
”Hvad mener du, Tom?”
Han trak diskret på skuldrene. ”På den ene måde vil jeg gerne have, testen er negativ… det er et rigtig dårligt tidspunkt, og vi begge er så unge. Ærligt… jeg kan ikke tage mig af et barn”. Han så op på Simone. ”Jeg havde aldrig troet, det ville komme til mig”.
”Hvad hvis den er positiv?”
”Jeg vil gerne bevise overfor alle, at jeg elsker Chrizza”, sagde han seriøst. ”Jeg vil gerne have en fremtid sammen med hende, men jeg havde aldrig nogensinde troet, jeg skulle have børn”, mumlede han. ”Da vi lå i sengen, da du var gået… jeg tænkte på, hvordan det ville være, hvis vi fik et barn, og hvordan vi kunne få det til at fungere”, han så igen op på Simone. ”Jo mere jeg tænker over det, jo mere håber jeg… på en eller anden måde… at hun er gravid”.
”Tror du, du kan overskue det?”
”Hmm…”
”Det kræver meget af ens tid, skat, og du må tænke på den succes, I har fået nu… jeg tror, det ville være synd, hvis I fik barn nu”, sagde hun helt ærligt og så ham i øjnene. ”Jeg ved, hvor hårdt det var dengang, og jeg havde endda to”, klukkede hun og aede hans kind kort. ”To år fra nu og du ville være den samme alder, som jeg var, skat”.
Tom så ned i sit skød og sukkede. ”Jeg ville hende jo kun det bedste”.
”Tom…”, sagde hun i en mere seriøs tone. ”Kig på mig”, bad hun, og han gjorde, hvad hun bedte ham om. ”Svar mig ærligt… gjorde du det med vilje?” spurgte hun og så ham direkte ind i øjnene. Hans blik flakkede. ”Gjorde du, Tom?”
”Nej”, rystede han på hovedet.
”Det håbede jeg heller ikke på”, svarede hun lidt mere roligt. ”Det er noget, I bliver nødt til at snakke om først, skat. Og I skal være enige om det… begge to!”, Tom nikkede. ”Jeg tror ikke, det bedste for hende er at få et barn.. ikke lige nu”.
”Nej, jeg ved det godt”, mumlede han.
Simone rokkede med hovedet og smilede til ham. ”Jeg forstår godt, hvis du føler, du har noget at bevise overfor alle dem, der ikke regnede dig for et fast forhold, skat, men du må ikke udstille Chrizza på den måde”.
”Jeg vil bare vise hende frem, mor. Fortælle folk at jeg elsker hende”, svarede han ærligt. ”Jeg ved ikke, hvordan jeg skal fortælle dem det, nå…”, han opgav. ”Bill var bedre for hende”. Simone rynkede på panden og så forvirret på sin søn. ”Du hørte mig godt, mor… Bill var en bedre kæreste for hende, og jeg har indset det… det gør mig ked af det, men det passer”, mumlede han lavt.
”Sådan må du ikke tænke, skat. Du er en god kæreste for hende, det må du slet ikke tvivle på. I har kun været sammen i en måned; Bill havde det på samme måde i starten… han var også usikker”. Tom så op på hende. ”Du må stole på mig her, skat… Bill var meget mere usikker, end du virker til at være”. Han fik et overrasket blik og rokkede lidt med hovedet. ”Men ved du hvad, jeg synes du skal gøre?”
”Nej?”
”Du går ud til Chrizza, og så finder I ud af det.. om I skal være forældre eller ej, så elsker jeg jer begge rigtig højt, og I elsker hinanden endnu mere end ord kan beskrive”, Tom smilede lidt for sig selv. ”Så kommer I ned til os, du præsenterer Chrizza for dem alle sammen og fortæller dem, at du elsker hende”.
”Det lyder bare slet ikke som mig”, klukkede han halvt.
Hun puffede til ham. ”Find på noget, skat… men jeg synes, I skal komme ned. Bare tag den tid, det tager”, smilede hun.
”Hvad med Bill?” spurgte han usikkert. ”Og Gordon…”
”Ja… hvad med dem, Tom?”
”Behøver de at vide noget?” Han rynkede på panden og så hende i øjnene. ”Jeg skal nok selv fortælle Bill det senere… men kan vi ikke holde det hemmeligt, mor? … for vores skyld”.
Simone smilede og nikkede. ”Selvfølgelig skat”.
”Tak”, mumlede han.
Hun rejste sig fra sengen, og Tom fulgte efter. Han gav hende et langt kram og så hende afsluttende i øjnene. ”Jeg går ned til de andre nu, og så kommer I om lidt, ikke?”
”Jo…”
”Det skal nok gå, skat”, smilede hun og kyssede hans pande kort. ”Og der ligger endnu en test i pakken, sig til Chrizza hun skal tage den, inden I tager hen på klubben”.
Tom nikkede og trak vejret dybt. ”Hils dernede”, mumlede han, da hun gik mod hoveddøren. Tom stod lidt rastløs i soveværelset og så hen mod badeværelsesdøren. Han sukkede dybt og gik med langsomme skridt derhen, hvor han rolig bankede på døren. ”Chrizza…”, sagde han forsigtigt og åbnede døren.
”Du må godt komme ind”, sagde hun og smilede til ham, som hun sad på badeværelsesbordet og rakte ud efter ham. Han sagde ikke rigtig noget, men gik bare hen ”Hvor er Simone?” spurgte hun og mærkede hans arme omkring sit liv, ligge hænderne mod hendes lænd og nusse hendes blidt.
”Hun er gået ned til de andre igen”, svarede han hæst og så hende direkte i øjnene. ”Hvor lang tid er der tilbage?” spurgte han nervøst.
Chrizza sendte ham et lille smil, og han følte sig lidt bedre. ”Et par minutter”, svarede hun roligt og lagde sit hoved tæt mod hans. ”Jeg tror ikke, du skal være farmand”, klukkede hun lavt og kyssede ham, men han kyssede ikke igen. Hun så på ham med et bange blik. ”Hvad er der?”
”Je… jeg tror, jeg ønskede, testen var positiv”, mumlede han og så hende direkte ind i øjnene. Chrizza sagde ingenting, men fik bare et helt tomt ansigt. ”Skat, du må ikke misforstå mig…”, bad han roligt. ”Jeg så bare så mange muligheder for os to”. Toms blik flakkede kort og så tilbage på hende igen. ”Nej… faktisk… Jeg er ligeglad, hvad testen bliver”, indrømmede han så og trak på skuldrene. ”Jeg er lige glad om vi skal være forældre, eller vi ikke skal; Jeg elsker dig, og jeg vil være sammen med dig lige meget hvad”.
”Vil du gerne have et barn, Tom?” spurgte hun uden at tøve.
Tom sank en klump og rynkede lidt på panden. ”Det ved jeg ikke?”, sukkede han dybt.
Hun lagde sin hånd mod hans kind og kærtegnede den diskret. ”Du skal give op på alt, Tom… jeg kan ikke passe et barn alene; du bliver nødt til at hjælpe mig og støtte mig”, og han nikkede. ”Og bandet…” Hun holdt en kort pause. ”Du har ikke mulighed for at være hos mig, hvis vi fik en barn, vel. Bandet kommer i første række – det har du altid sagt”.
Tom nikkede roligt. ”Me…”
”Nej”, afbrød hun lavt. ”Der er ikke noget at gøre, Tom”, sagde hun. ”Jeg vil ikke kunne klare det uden dig, og lige nu har vi også alt imod os… en barn ville ikke hjælpe på det hele, og desuden ville det også blive meget værre, når alle andre vidste det”.
”Fansene?”
”Ja… jeg ved ikke, om jeg tør, Tom”, mumlede hun lavt og lagde sit hoved mod hans bryst.
Han knugede hende tæt ind til sig og kyssede hendes hår. ”Du har nok ret, skat”, sagde han lavt og nussede hende blidt. ”Vi skal ikke have noget barn… ikke nu… vi skal bare tage tingene, som de kommer”. Chrizza rettede sig op igen og så ham i øjnene. ”Jeg vil rigtig gerne have, du er den pige, der føder mine børn”, smilede han og kyssede hende blidt på læberne. 

Ingen kommentarer: